Menorca es promociona als mercats suís i italià Menorca va acollir entre gener i octubre de 2021 a 35.122 turistes procedents d'Itàlia i a 16.596 suïssos.

 

Menorca continua amb la seva promoció al mercat turístic internacional. Després de la seva participació en la World Travel Market de Londres el passat octubre, la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) s’uneix aquest mes de novembre a les accions promocionals que Turespaña ha organitzat a Suïssa i Itàlia.

Entre els dies 23 i 25 de novembre, i sota el lema “Spain Reloaded”, el roadshow promocional suís va recórrer tres de les principals ciutats del país: Ginebra, Berna i Zuric. L’objectiu d’aquesta acció, en la qual van participar també delegacions d’altres comunitats autònomes, és donar a conèixer a les agències minoristes les novetats en productes i serveis de les destinacions espanyoles, entre elles, Menorca. En cadascuna de les ciutats es van organitzar trobades amb uns setanta agents de viatges.

Un total de 16.596 passatgers van arribar a Menorca des de Suïssa per via aèria entre gener i octubre d’aquest any. Encara que les principals destinacions per als viatgers suïssos són els països limítrofs (Alemanya, Itàlia i França), entre els països mediterranis Espanya va guanyant cada vegada més quota de mercat i aquest 2021 ha estat la destinació vacacional preferida pels suïssos, seguit per Grècia. Les Illes Balears són la tercera destinació favorita dins d’Espanya (15,8%), per darrere de la Comunitat Valenciana i Canàries.

A l’hora de planificar les seves vacances els suïssos tendeixen a fugir de la massificació i es decanten per petits hotels d’interior i allotjaments rurals, que els facilitin el contacte directe amb la naturalesa i la pràctica del turisme actiu, la qual cosa converteix a Menorca en una alternativa molt interessant per a aquest mercat. La despesa mitjana del turista suís ha crescut en 2021, situant-se per sobre de la mitjana europea: 132 € diaris i 1.026 € de despesa mitjana per persona, enfront dels 128 € diaris i 1.010 € despesa per persona de la mitjana del turista europeu.

En el cas d’Itàlia, el viatge promocional de Turespaña al que es va sumar la FFTM va fer parada a Torí, Milà, Nàpols i Roma entre el 22 i el 25 de novembre. Sota el reclam “Spagna a Itàlia”, les destinacions participants es van reunir amb agències de viatges del mercat italià, un dels principals emissors de turistes a Menorca. Els tècnics de la FFTM van tenir l’oportunitat de presentar Menorca a agències que encara no ofereixen aquesta destinació als seus clients i van donar a conèixer les últimes novetats als operadors que ja estan familiaritzats amb l’illa. El turisme actiu i les experiències que diferencien a Menorca d’altres destinacions van despertar l’atenció dels agents de viatges italians. A més, agències especialitzades en turisme cultural es van mostrar molt interessats en l’oferta cultural de Menorca.

Aquest any, Menorca va acollir a 35.122 turistes procedents d’Itàlia. Espanya és la segona destinació turística preferida pels italians per a les seves vacances, per darrere de França. La sostenibilitat continua representant un dels aspectes més valorats pel turista procedent d’Itàlia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.