Vicepresidència suma esforços amb les patronals perquè els fons europeus Next Generation arribin també al teixit comercial de les Illes

El vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, Juan Pedro Yllanes, i el director general de Comerç, Miquel Piñol, s’han reunit aquest migdia amb representants de les patronals de comerç de les Illes Balears per analitzar la situació del teixit comercial i compartir la planificació de treball per al 2022.

«El sector comercial ha estat un dels més castigats i alhora un dels més responsables al llarg de la pandèmia», ha explicat el vicepresident Yllanes. «Ara, però, entram en una fase ben distinta on esperam que la primera preocupació i ocupació sigui la recuperació i la reactivació de tot el nostre teixit productiu. Per això seguim apostant per la interlocució permanent, la col·laboració publicoprivada i la ferma convicció que no assolirem un model econòmic sostenible si no ens preocupam primer de la sostenibilitat dels nostres comerços i les nostres indústries».

És en aquest sentit que els fons europeus de recuperació Next Generation poden ser una força de canvi important per al teixit comercial de les Illes Balears. Per això, el vicepresident ha avançat a les patronals del sector que la Direcció General de Comerç ja està treballant en un nou servei per donar suport i acompanyar els ajuntaments i els consells insulars en l’elaboració de projectes que es puguin beneficiar d’aquests fons. L’objectiu és augmentar la capacitat de captació dels fons Next Generation Comerç i que el teixit comercial de les Illes Balears pugui beneficiar-se almenys del 2,48 % del total del fons, que és el que pertocaria a la nostra comunitat seguint el criteri poblacional respecte al conjunt de l’Estat.

Per donar suport tècnic i poder generar projectes sòlids alineats amb els diferents plans europeus, nacionals i internacionals, de recuperació econòmica, la Direcció General de Comerç oferirà a municipis i consells insulars de les Illes Balears un servei de consultoria per a la redacció de projectes Next Generation, que comptarà amb paquets d’un mínim de deu hores per beneficiari fins a un màxim de vint-i-cinc. Es prioritzaran aquelles entitats que ja hagin presentat projectes a la convocatòria Next Generation Comerç 2021, i que aquests hagin passat el llindar dels 50 punts sobre 100, així com aquells projectes que incloguin objectius d’igualtat de gènere. També s’avaluarà la capacitat tècnica de l’entitat local per acompanyar la redacció i l’execució dels projectes.

Aquest 2022, la Direcció General de Comerç disposarà de més recursos, amb un pressupost que s’ha incrementat i ha passat dels 3,7 als 4,5 milions d’euros. Entre els projectes estrella, fruit de reclamacions històriques del sector, el vicepresident ha destacat el llançament d’una nova campanya de bons comercials per a totes les illes que suma mig milió d’euros, fins als 1,5 milions. Aquest 2022 continuarà tenint un protagonisme especial l’Observatori del Comerç i es tornaran a posar en marxa els projectes a cel obert.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.