Conveni de col·laboració entre l’IDI i la Fundació EOI L’objectiu és impulsar la digitalització i l’ocupació de la indústria

 

El Consell de Govern ha autoritzat la signatura del conveni de col·laboració entre l’IDI i la Fundació EOI (Escuela de Organización Industrial), en el marc de l’impuls de l’ocupació, la digitalització de la indústria i el creixement empresarial de les pimes.

Entre les actuacions previstes durant la vigència d’aquest acord, destaca el programa Activa, una iniciativa orientada a la transformació de les pimes per mitjà de diferents accions: el foment la digitalització de la indústria a través de l’assessorament empresarial, la conscienciació i l’auditoria en ciberseguretat, l’impuls al creixement empresarial a través d’un acompanyament i el suport a les empreses emergents a través del finançament de proves de concepte sobre reptes tecnològics.

A més, l’acord preveu la posada en marxa de programes de capacitació digital i de noves professions per tal d’impulsar l’ocupació, especialment entre els joves i les persones aturades de llarga durada. També es duran a terme accions destinades a treballadors ocupats en pimes de diferents sectors d’activitat per facilitar la transició verda i digital de les empreses.

D’altra banda, es volen desenvolupar actuacions emmarcades en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), com el programa de capacitats emprenedores, orientat a l’acceleració d’emprenedors innovadors, o el programa Bandera, centrat en l’organització/atracció d’esdeveniments en l’àmbit de l’emprenedoria. Cal destacar també el programa d’atracció de talent femení, enfocat al desenvolupament de talent de dones emprenedores, o el programa de capacitats per al creixement, orientat al creixement empresarial.

L’EOI podrà aportar finançament per al desenvolupament d’aquests projectes provinent del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i de fons europeus (FSE i fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, entre d’altres).

Així mateix, l’EOI serà la responsable de proposar el pla d’actuació, incloent-hi la definició i la planificació d’activitats, així com la direcció, l’execució i l’administració dels projectes. D’altra banda, elaborarà les convocatòries i es farà càrrec de la coordinació dels processos de selecció dels beneficiaris dels programes i iniciatives, i de la contractació i la gestió administrativa necessàries per a la implementació dels programes i iniciatives.

L’IDI, per la seva banda, serà el responsable d’identificar els sectors d’activitat prioritaris que s’han d’impulsar en cadascuna de les actuacions, d’acord amb l’Estratègia d’especialització intel·ligent de la regió (RIS3), i de fer el seguiment i la col·laboració en totes les accions que es desenvolupin en el marc de l’acord.

A més, col·laborarà en la captació de beneficiaris dels programes i iniciatives a les Illes Balears i en la realització d’accions de difusió, comunicació i publicitat relatives als programes que es duguin a terme.

Finalment, aportarà el finançament necessari per al desenvolupament de les activitats, en cas que sigui necessari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.