Consum fomentarà la formació a consumidors i usuaris vulnerables per superar la bretxa digital Se signaran acords amb ajuntaments i consells per afavorir la formació de professionals i de col·lectius vulnerables

Fomentar la formació dels consumidors vulnerables per reduir la bretxa digital i acostar l’administració a la població, impulsant la digitalització i afavorint les finestres úniques amb col·laboració amb altres administracions, són alguns dels objectius principals de la Direcció General de Consum, que enguany disposa d’un pressupost de 2,5 milions d’euros.

Així ho han explicat avui la consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez, i el director general de Consum, Fèlix Alonso, durant la reunió del Consell de Consum, òrgan de participació, informació, consulta i assessorament en matèria de consum i defensa del consumidor, en el qual tenen veu les associacions de consumidors i les organitzacions empresarials, a més de les diverses administracions.

La consellera Gómez ha destacat que, en un món cada vegada més canviant i complex, és primordial que els consumidors coneguin els seus drets i les vies per poder-los defensar de manera eficaç en cas que considerin que han estat vulnerats.

Amb la finalitat de millorar les eines i capacitats dels consumidors i facilitar-los l’accés a l’Administració pública, sobretot a la gent més gran, la Direcció General de Consum té previst renovar amb els ajuntaments de les illes els convenis del programa «Consum a ca teva».

Aquests convenis permetran la coordinació entre les dues administracions per acostar la finestra única a la ciutadania en matèria de consum i actualitzar els coneixements i competències dels treballadors de l’Administració local per tal que puguin orientar els usuaris de manera resolutiva.

De la mateixa manera, es farà un esforç especial per arribar a la gent gran a través de la col·laboració amb els consells insulars. L’objectiu és augmentar l’autonomia personal en relació amb el consum i contribuir a reduir la bretxa digital i atendre les demandes, inquietuds i consultes de les persones més vulnerables.

En definitiva, l’objectiu en 2022 és ampliar la tasca formativa que ja es duia a terme i col·laborar també amb entitats socials i empresarials per reforçar els coneixements sobre els drets dels consumidors de la població en general. Aquests cursos s’impartiran a l’Espai Consum, ubicat al Casal Ernest Lluch, que ha estat dotat de la tecnologia i el mobiliari necessari.

Durant la trobada, el director general s’ha referit a altres objectius per a 2022, entre els quals també hi ha impulsar l’administració de consum electrònica, culminar la digitalització dels procediments de reclamacions i sol·licituds d’arbitratge i desenvolupar campanyes d’inspecció i control, amb atenció especial a la venda per internet.

Alonso ha agraït l’esforç i dedicació dels professionals de la Direcció General de Consum en els darrers dos anys, que han estat especialment complicats a causa de la pandèmia, i ha destacat la tasca imprescindible que fan les associacions en la defensa dels drets dels consumidors.

Enguany, ha recordat, es destinaran 35.000 euros a entitats per dur a terme activitats que tenen entre els seus objectius donar a conèixer els drets i deures dels consumidors i usuaris, i les formes més adequades per exercir-los, a fi de facilitar la comprensió i utilització de la informació a la qual tenen dret. Altres objectius són afavorir l’adopció d’hàbits que contribueixin a fer un consum responsable, promoure la informació, l’educació, la formació i l’assessorament dels consumidors o impulsar la col·laboració i el diàleg entre les associacions i qualsevol administració sobre matèries d’interès general o sectorial que afectin els consumidors i usuaris.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.