Balears participa a ARCOmadrid 2022 amb un projecte de la menorquina Núria Marquès La proposta ha guanyat la convocatòria oberta llançada per l'Institut d'Estudis Baleàrics

 

L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) participa en la fira d’art contemporani ARCOmadrid 2022 amb un estand institucional propi, situat en la secció ARC Espais Culturals, en el qual es mostrarà el projecte expositiu que s’ha seleccionat per representar les Illes Balears: ‘Spleen de Teheran. Càmera lúcida’, de Núria Marquès, comissariat per Alexandra Laudo.

La Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, a través de l’IEB, participa en ARCOMadrid amb un estand institucional per promoure i donar visibilitat a la creació artística de l’àmbit de les arts visuals de les Illes Balears.

La proposta de Núria Marquès ha guanyat la convocatòria oberta llançada per l’IEB per seleccionar un projecte de comissariat per a l’estand de l’Institut d’Estudis Baleàrics en ARCOmadrid 2022, que se celebra del 23 al 27 de febrer en IFEMA Fira de Madrid.

D’entre els projectes presentats a la convocatòria, la proposta de Núria Marquès ha estat la majoritàriament secundada pel jurat, integrat per Mónica Álvarez Careaga, curadora; Martí Manen, director de Index Foundation; Julia Morandeira Arrizabalaga, investigadora i curadora d’art; Joan Morey, artista; Antonio Ortega, artista i docent en Massana, Universitat de Barcelona, ​​i Karen Müller, responsable de l’àrea d’arts visuals del IEB (amb veu i sense vot) .

“Spleen de Teheran. Càmera lúcida” és un projecte que inclou dibuixos, objectes i textos, i que té el seu origen en una residència artística que Núria Marquès va fer a Teheran en 2018. Des de llavors, el projecte ha anat desenvolupant-se i adoptant formalitzacions diferents.

En la seva labor com a comissària Alexandra Laudo ha treballat qüestions relacionades amb la narració, el relat i els espais d’intersecció entre les arts visuals i la literatura; la construcció social del temps i l’experiència de la temporalitat; la història de la mirada, i les relacions entre la tecnologia i les maneres de veure i mirar; l’ús de la foscor, l’opacitat i l’absència en la pràctica artística, i, més recentment, el paradigma de productivitat en relació amb l’imaginari de la nit, la història cultural del somni i el descans, les noves tecnologies i l’impacte de la cafeïna i altres estimulants.

Núria Marquès ha exposat les seves obres en mostres individuals i col·lectives tant a Espanya com en l’àmbit internacional. Les seves exposicions més recents inclouen “Spleen de Teheran. Poesia en prosa” (Es Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma), “On Rau la Realitat?” (també a Es Baluard), “PETRA” (Museu de Menorca), “Implosió” (Es Baluard), “Encreuament de col·leccions” (Centre Atlàntic d’Art Modern, Las Palmas de Gran Canaria), “Passió” (CAC Màlaga), “Breaking News” (Galeria Maior) i “Presa de corrent 2” (MAC, Santiago de Xile). Així mateix, ha participat en fires i biennals internacionals com Art Brussels, Biennal Turku, Premi Miami, ArtCologne, ARC i Biennal Sud.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.