Consum tramita un miler de reclamacions relacionades amb cancel·lacions a causa de la COVID-19 durant l’any 2021 9 de cada 10 reclamacions relacionades amb la pandèmia es varen fer als sectors d’esbarjo i oci, i transports

La Direcció General de Consum va tramitar durant el 2021 un total de 985 reclamacions relacionades amb la COVID-19, com ara l’anul·lació de bitllets o de serveis a causa de l’alerta sanitària i que s’havien abonat prèviament. Es tracta de 871 reclamacions tramitades a Mallorca, 67 a Eivissa i 47 a l’illa de Menorca, segons recull la memòria de 2021 elaborada pel Servei d’Atenció al Consumidor. A més, 9 de cada 10 reclamacions relacionades directament amb la pandèmia es varen fer als sectors de serveis d’esbarjo i d’oci, i de transports (un 93,4 % del total). La resta han estat de sectors molt diversos, com els béns de consum, els serveis financers, l’habitatge o serveis d’assistència tècnica i reparació, entre d’altres.

En total, al llarg de 2021 s’han tramitat un total de 7.708 reclamacions o denúncies (5.903 de Mallorca, 765 d’Eivissa, 534 de Menorca, 30 de Formentera i 476 provinents d’altres comunitats o de l’estranger). Es tracta d’una xifra lleugerament inferior a les 8.974 que es varen tramitar l’any anterior, situació que s’explica per la davallada de l’activitat consumista en general, així com la menor adquisició de béns i serveis que es va produir a causa de la pandèmia (viatges, lloguer de vehicles, etc.). Pel que fa al tipus de reclamacions, 1.664 estan relacionades amb l’adquisició de béns de consum, 1.569 amb telecomunicacions, 1.234 amb transports, 975 amb esbarjo i oci, 678 amb la compra de serveis bàsics (subministrament d’electricitat, aigua o gas), 385 amb serveis financers, 68 amb habitatge i 728 corresponien a altres serveis.

La Direcció General de Consum també ha constatat un augment important de visites al Portal Consum, gràcies a les millores introduïdes en aquest servei, que el fa més accessible i intuïtiu, i també a causa de l’impuls a l’ús d’internet fomentat per la pandèmia. En total, durant l’any passat es varen registrar 468.269 visites al Portal Consum, un 178 % més de les que es varen produir el 2020, en què varen ser 168.557 o les 117.217 de 2019.

Pel que fa a l’atenció de consultes, l’any passat es varen atendre un total de 12.934 (10.077 a través de les oficines de la Direcció General de Consum i 2.857 al telèfon del consumidor disponible, el 900 166 000). 6.737 corresponen a l’illa de Mallorca, 1.693 a Menorca i 1.647 a les Pitiüses.

El servei de cita prèvia, per la seva banda, va assolir nivells semblants als que hi havia abans de la pandèmia, tot i les restriccions vigents en diferents moments de 2021. Es varen concertar 6.290 cites (4.064 a Mallorca, 1.087 a Menorca i 1.139 a les Pitiüses), mentre que l’any 2020 foren 5.541 i el 2019 (darrer any abans de l’alerta sanitària) es varen registrar 6.501 cites en els diferents punts d’atenció que la Direcció General de Consum té distribuïts a l’arxipèlag.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.