ANPE critica que es pugui obtenir l’ESO amb assignatures suspeses per considerar-ho “contrari a la cultura de l’esforç” L'associació creu que el que cal per millorar el rendiment acadèmic és la reducció d'alumnes per aula

 

ACN Barcelona – El sindicat educatiu Associació Nacional de Professors Estatals (ANPE) ha criticat aquest dimecres que d’ara endavant es pugui passar de curs i obtenir l’ESO amb assignatures suspeses. El missatge arriba un dia després del decret estatal que concreta part del nou currículum educatiu i que deixa la porta oberta a rebre el títol de l’ESO amb matèries no superades. ANPE rebutja aquest sistema perquè considera que va contra la cultura de l’esforç. Respecte els continguts del currículum, ANPE reconeix que s’han complert les exigències de la Unió Europea pel que fa implementar un model d’aprenentatge per projectes però recrimina que el text no explicita de “manera clara alguns continguts o sabers bàsics a impartir”.

ANPE afegeix que l’exigència d’aprovar per obtenir l’ESO o passar de curs és un incentiu important i que la seva desaparició “desmotivarà” a professors i alumnes.
“La solució per lluitar contra el fracàs escolar i disminuir les repeticions no passa per permetre matèries suspeses, sinó per evitar que això passi”, diu el text de protesta que ha publicat el sindicat, “i això passa per reduir el nombre d’alumnes per aula, establir desdoblaments i programes de reforç als centres educatius”, completa.

ANPE recorda també que el text que es va aprovar ahir només determina un “50% o 60%” del currículum i que correspon a les autonomies completar la resta, pel que demana a la Conferència Sectorial d’Educació -un òrgan que reuneix a representants de totes les comunitats autònomes- a “unificar al màxim el nou currículum” i a “no aprofundir en les diferències ja existents entre les comunitats autònomes”.

També reclamen que s’estableixi un curs concret per impartir dues assignatures -Tecnologia i Digitalització i Valors Cívics i Ètics- que segons el decret es pot donar entre 1er i 4t de la ESO, a elecció de cada comunitat autònoma. L’argument d’ANPE en contra d’aquesta mesura és que un alumne que es canviés de comunitat a al llarg de l’ESO podria no cursar la matèria.

Finalment, el sindicat diu que “cal fer una reflexió seriosa i profunda” sobre les conseqüències que pugui tenir el nou currículum sobre l’alumnat amb menys recursos, ja que consideren que aquells nois que tinguin assignatures suspeses però no ho vegin com un mal perquè rebran el títol de tota manera, es quedaran amb mancances “greus” d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.