L’Ajuntament de Ciutadella reforma el Consell de Ciutat i l’obre a la participació de la ciutadania no associada

 

L’’Ajuntament de Ciutadella ha aprovat recentment el Reglament de Participació Ciutadana, que –entre altres coses- possibilita una nova composició del Consell de Ciutat, més adaptada a les necessitats actuals i que permet una major agilitat i operativitat.

El Consell de Ciutat és l’òrgan més ampli de participació i deliberació de les problemàtiques que afecten la globalitat de la ciutat i la seva finalitat és debatre i valorar les grans línies estratègiques i els afers principals de Ciutadella. La nova estructura, a més de reduir el nombre de membres per alguns dels blocs, també introdueix un perfil nou que és el de ciutadania, per al qual es farà aquests propers dies una crida pública.

La composició del Consell de Ciutat aprovada en el nou Reglament queda de la següent manera:

– L’alcaldessa o alcalde.

– El regidor o regidora de Projecte de Ciutat.

– Un o una representant de cada grup municipal o organització política amb representació a l’Ajuntament, no duplicant el grup municipal representat per la regidoria de Projecte de Ciutat, descrit al punt b).

– Un o una representant de cadascun dels consells municipals i comissions ciutadanes actives durant el darrer any natural.

– Un o una representant de les associacions empresarials que tinguin vinculació amb el municipi de Ciutadella.

– Un o una representant de les associacions sindicals, que tinguin vinculació amb el municipi de Ciutadella.

– Un o una representant dels col·legis i/o agrupacions professionals presents a Ciutadella de Menorca que mantenguin una vinculació amb la ciutat.

– Dos representants de les entitats del tercer sector, ONG, entitats sense ànim de lucre.

– Tres ciutadans o ciutadanes, no representants de cap entitat del municipi, que es triaran per sorteig entre les persones que hagin sol·licitat formar-hi part, a partir de la crida que farà l’Ajuntament per a tal fi.

– Una tècnica o tècnic de Projecte de Ciutat (sense vot).

– El secretari o la secretària general de la corporació o persona funcionària municipal en qui delegui.

El termini per a presentar les sol·licituds de participació en el Consell de Ciutat és fins el dia 20 de maig (inclòs). Aquesta sol·licitud s’haurà de fer mitjançant instància genèrica. Els membres del Consell de Ciutat són nomenats pel Ple Municipal, tenen un mandat de dos anys, i es reuneixen dues vegades a l’any de manera ordinària, i també es pot convocar alguna sessió extraordinària si es creu necessari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.