L’Arxiu Històric de Maó, ens gestionat pel Departament de Cultura, Patrimoni, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca per delegació de competències de l’administració de la comunitat autònoma, ha publicat al tauler d’anuncis de la web del Consell Insular una oferta de contracte menor per la digitalització d’alguns dels seus Fons documentals en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea (Next Generations).
Es tracta d’un projecte de digitalització que s’acull a la proposta estatal C24.I3.P5.4 destinada a la descripció i digitalització de fons documentals de titularitat estatal i gestió autonòmica o insular que té com a objectiu posar a disposició dels ciutadans fons documentals relacionats amb la memòria històrica, la història i identitat de les diferents comunitats que integren l’Estat espanyol.
Els fons que es digitalitzaran són els següents:
– Llibre d’Establiments de Sant Lluís (1762-1763). Reial Patrimoni Administració RPAL-103.
– Índex de Fadigues Reials de Maó. F 239, F 240, F 241, F 242,
– Estadística Casanello 1817. U 691.
– Delegació del Govern de Menorca. Fons Guerra civil 1936-40 i II República 1931-36.
– Comptaduria d’hipoteques C-1 a C-117.
El total digitalitzacions serà 89,476 fulls digitalitzats
El contracte no podrà superar els 14.910€ + el 21% IVA a càrrec del pressupost de la Biblioteca Pública i l’Arxiu Històric de Maó.
Les empreses o professionals interessats poden presentar la seva proposta al Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca fins 15 dies naturals a partir de la publicació al tauler d’anuncis, comptant el dia de publicació. L’empresa adjudicatària haurà de dur a terme el seu encàrrec en el mateix centre on es conserva la documentació, és a dir, a les dependències de l’Arxiu Històric de Maó.
L’adreça on es pot trobar tota la informació sobre l’oferta de feina i les característiques del fons a digitalitzar és la següent: https://www.cime.es/Tauler/ObrirEdicte.aspx?Id=12562
Durant l’any 2023 es durà a terme un segon projecte amb l’ajut dels Fons Europeus Next Generation d’un muntant econòmic similar al d’aquest any però amb una proposta diferent més centrada en la descripció documental principalment del fons documental del Llatzeret de Maó.