Yola Febrer, fundadora d’Ansa per Ansa Un showroom artesà made in Menorca

Yola Febrer - Ansa per Ansa

Marina Vargas Tur /Ciutadella – La fundadora i CEO de la firma Ansa per Ansa, Yola Febrer Borràs, va convertir la que sempre havia estat la seva passió en la seva professió. La dissenyadora i emprenedora de la firma menorquina de complements ens explica el transcurs d’aquest projecte, com va influir la pandèmia en l’obertura del seu primer negoci físic a Ciutadella el febrer del 2020, els seus nous punts de venda fora de l’illa i les peculiaritats de la nova col·lecció d’estiu, anomenada Arcoiris.

La personalització de senalles va ser el punt de partida de na Yola Febrer, quan el 2010, amb dos fillets petits a casa, comença a ‘tunejar’ les primeres bosses pels seus amics més propers i la seva família. En aquell moment era només un hobby, una distracció més que la mantenia activa. “Vaig començar a mirar molt Pinterest, en aquell moment Internet no oferia tot el que ofereix ara i aquella aplicació m’agradava molt perquè em distreia i era també la meva font d’inspiració a l’hora de crear una bossa”- ens explica la dissenyadora en el seu Atelier, situat al polígon de Ciutadella.

Ansa per AnsaDurant cinc anys, l’emprenedora menorquina  va aconseguir compaginar la seva feina a una entitat bancària amb el disseny i la creació d’idees que vestien les senalles menorquines, un producte molt comú en les cases de tots ells però també molt ‘despullat’. I és que quan na Yola Febrer va començar a afegir anses i teixits a aquests cistells, “va ser un impacte visual per la gent, que no acostumava a dur senalles decorades i amb anses” confessa l’empresària. En el moment en el qual va trobar davant l’encàrrec de 400 bosses per definir en tres mesos, va decidir fer un pas endavant en la seva carrera i apostar pel que sempre havia sigut la seva vocació, el disseny. Primer, va instal·lar un taller en el soterrani de casa seva, a Ciutadella, però el volum de treball creixia i creixia i el febrer de 2020 Ansa per Ansa obria el seu primer negoci físic al polígon de Ciutadella.

L’apertura i l’inici de la pandèmia

Al març d’aquell mateix any, el Govern espanyol va decretar l’estat d’alarma i Ansa per Ansa va haver de tancar portes de cara al públic i continuar creant i fabricant des de casa. “El món es va aturar per tothom quan només feiem un mes amb el nou Atelier. Van ser mesos molt durs, ja que el consum d’aquest producte va baixar moltíssim però al mateix temps, va ser un període que també ens va permetre consolidar la marca i tenir temps per pensar en el seu objectiu i el seu posicionament”- afirma l’emprenedora, que durant el confinament  continuava venent les seves bosses a botigues multimarques com El Corte Inglés a més a més dels clients que la contactaven mitjançant les xarxes socials o directament al telèfon.

La nova col·lecció d’estiu: Arcoiris

La fundadora de la marca defineix l’Atelier de Ciutadella com un “showcooking d’un xef plasmat en el sector dels complements” i és que el negoci obre les portes a clients i també als més curiosos que també poden presenciar en directe el procés de fabricació d’una bossa que han demanat per encàrrec. Ara, ella i les seves companyes de feina continuen treballant per la col·lecció d’estiu, anomenada Arcoiris, ja disponible al web i també a Sitges, on obriren portes el passat mes de març. A més de dissenyar artesanalment bosses per dona, també els homes podran adquirir al municipi costaner català un complement d’Ansa per Ansa. “Cada franquícia té un públic que segueix unes tendències diferents; Sitges té un client més pride que ens demanda bosses i el que hem fet es respondre a aquesta exigència”- afirma na Yola. La col·lecció Arcoiris comptarà amb una gamma de bosses amb els colors propis de l’arc de Sant Martí, des dels colors clars fins als més intensos, que banyen les senalles i altres tipus de bosses de la firma menorquina.

Ansa per Ansa fa feina amb teixits sostenibles i molt exclusius, que permeten a la firma crear complements tant a l’estiu com a l’hivern. “Utilitzem fibra natural a l’estiu i teixit i pell a l’hivern on trobem més varietat de bosses, ja que la senalla en aquest cas, és un producte que es vesteix molt, però en gran part només a l’estiu” ens explica.

Marca franquiciada

El passat mes de juliol, Ansa per Ansa firma el franquiciat de la seva marca i viatja un mes després a Cadaqués (Girona), on instal·la el que seria el seu primer negoci fora de l’illa, en aquest cas a Catalunya. A finals de febrer d’enguany, la firma sumà un adient, un nou punt de venda a Sitges (Barcelona). “Per als franquiciats, obrir un establiment d’Ansa per Ansa suposa haver de passar per un procés molt selectiu amb molts de filtres, ja que a més de voler entrar en una gran família, el franquiciat ha de viure els valors de la marca i també ser capaç de poder transmetre aquests conceptes al client. Això s’aconsegueix amb molta formació que fem des d’Ansa per Ansa, que fins ara està funcionant molt bé”. El proper escenari d’Ansa per Ansa serà Madrid, amb una obertura prevista pròximament, data encara per definir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.