Aposta per la polifonia i la música antiga, al Festival d’Estiu de JJMM-Ciutadella L’Ensemble Brudieu omplirà dilluns el Socors de la música de difunts del Renaixement, fruit de l’intercanvi impulsat amb el Festival de Música Antiga del Pirineu

El Festival d’Estiu de Joventuts Musicals de Ciutadella viu aquest dilluns (21 hores) tot un contrapunt. Després de l’espectacular arrencada amb la OCIM i la cinquena simfonia de Beethoven i l’aposta innovadora del quartet femení Neuma, el certamen ens convida ara a una missa de difunts.

Fruit de la col·laboració amb el Festival de Música Antiga dels Pirineus (FEMAP), arriba a l’antiga església del Socors l’Officium Defunctorum Urgellensis o, el que és el mateix, un repertori basat en l’obra polifònica de Joan Brudieu i altres coetanis dels segles XV i XVI, a partir de les fonts litúrgiques, manuscrites i impreses, trobades al bisbat d’Urgell.

“És una crida a tots els amants de la polifonia i de la música del Renaixement”, diu Josep Cabré, director de l’Ensemble Brudieu, la capella de nou cantants, l’organista i el baixó que actuaran al Socors.

Josep Cabré, director: “És l’encaix perfecte per a un festival tan eclèctic com el de Ciutadella”

Aquesta proposta, nascuda a iniciativa del Festival de Música Antiga del Pirineu (FEMAP) per donar sortida al llegat de Joan Brudieu, suposa, segons Cabré, “un encaix perfecte per a una ciutat tan plena d’història com Ciutadella. És meravellós que el festival menorquí sigui tan eclèctic, i acolleixi músiques i esperits tan diferents”.

De fet, tots dos festivals han impulsat un acord d’intercanvi que permetrà dur aquest cap de setmana al Pirineu a l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca (OCIM). La formació menorquina actuarà en en el marc del FEMAP, aquest dissabte a Ripoll i diumenge a Avià, al Berguedà.

Josep Cabré és un músic format a prestigioses escoles de Suïssa i París i que ha col·laborat amb destacats conjunts dedicats a la interpretació histórica. Sobresurten l’”Hesperion XX” al costat de Jordi Savall, la fundació del quartet vocal La Colombina, l’impuls als primers enregistraments dedicats a Cererols i Morales, o la participació en grups com Huelgas Ensemble, La Chapelle Royale, The Harp Consort o els ensembles de Giles Binchois i Sequentia.

Com a director, ha estat al front de la Capilla Peñaflorida de Sant Sebastià (1996-2009), la Coral de Cámara de Pamplona (2009-2012) i del seu conjunt profesional Nova Lux.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.