El servei de teleassistència domiciliària va atendre 27.887 trucades durant l’any 2021

El Consell Insular de Menorca ha aprovat recentment la renovació del servei de teleassistència domiciliària (TAD) a l’empresa Servicios de Teleasistencia, SA, per un import de 512.210,96 € per dos anys. Aquesta prestació inclou tres modalitats d’assistència: TAD bàsica de línia fixa, TAD bàsica amb línia mòbil i, des de fa dos anys, TAD avançada.

En concret, aquest servei està dirigit a persones que corresponen als següents col·lectius:

– Persones majors de 65 anys.
– Persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65%.
– Persones en situació de dependència sense PIA.
– Persones amb malalties cròniques que viuen soles i amb poc suport social o familiar.
– Persones amb dificultats de mobilitat o que pateixen caigudes freqüents.

Cal recordar que aquest servei va comptar amb 1.862 persones inscrites durant l’any 2021 i es van atendre 27.887 trucades. D’aquestes, 11.687 van correspondre a trucades d’emergència.

Pel que fa al perfil d’usuaris, durant el 2021, 1.405 van ser dones i 457 homes. Per altra banda, el 80,83% de les persones ateses tenien més de 80 anys, sent la franja del 80-90 anys la que va comptar amb més atencions.

En referència a la valoració del servei, el 98,30% dels usuaris està molt satisfet amb l’atenció rebuda i el que més valoren del servei és la seguretat que els hi aporta disposar d’aquest aparell, així com l’ajuda rebuda durant una emergència.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.