Més per Menorca censura que Armengol «només pensi en Mallorca» a l’hora d’anunciar inversions milionàries  Josep Castells reclama, durant el Debat de Política General, que es destinin 10 milions d’euros a finançar el transport públic de Menorca

 

Més per Menorca ha denunciat aquest dimecres, durant el torn de rèplica del Debat de Política General, que el Govern d’Armengol només «pensi en Mallorca» quan anuncia inversions milionàries.

El diputat Josep Castells li ha retret a Armengol que quan el PSIB va a Madrid «sols negocia tenint en compte les necessitats mallorquines». Prova d’això, ha dit, és que hagi aconseguit 30 milions d’euros per al Tren de Llevant i que l’Estat aporti 187 milions per al tramvia de Palma «dos grans projectes dels quals estam a favor, però no del greuge que generen respecte de Menorca», ha dit Castells.

En el mateix sentit, el diputat ha recordat que a Menorca només s’ha previst destinar un 2,8% del Pla d’Inversions Estratègiques, «una xifra vergonyosa que el conseller Miquel Company no ha reconegut ni corregit encara», ha explicat.

Castells no s’ha limitat a la crítica i ha apuntat una mesura que serviria per a avançar cap al transport públic gratuït a Menorca: destinar-hi 10 milions d’euros. «Són els doblers necessaris per reduir el preu dels abonaments i augmentar la flota i freqüències», ha detallat.

S’ha de recordar que la competència en transport públic es va transferir al Consell a finals del s.XX, quan aquest encara era residual. Des de llavors, no s’ha tornat a avaluar el cost que suposa per a les arques de la institució insular, de manera que el Govern va transferint al Consell quantitats «que fan riure» mitjançant les quals és «absolutament impossible de finançar un canvi de model en la mobilitat dels menorquins i menorquines».

«Si bé compartim i aplaudim els anuncis en polítiques socials d’Armengol, hem de reivindicar un tracte just cap a l’illa de Menorca i unes inversions equilibrades respecte de la resta d’illes», ha afegit

Segons Més per Menorca, l’objectiu que persegueixen amb la transferència d’aquests 10 milions d’euros és avançar en un transport que suposi la reducció d’emissions, el que és clau en la transició energètica.

La massificació turística i la relació amb l’habitatge

Durant el seu discurs, Castells també ha recriminat a Armengol que no hagi anunciat cap mesura per combatre la massificació.  «Reduir la massificació turística contribuiria de forma directa a la preservació dels recursos naturals, però també de forma indirecta faria que vingués menys gent a treballar en aquesta indústria sobredimensionada i, per tant, hi hauria més habitatge disponible a bon preu i millors serveis públics per a tothom».

Per tal de reduir la massificació turística, Castells ha insistit que cal un canvi de paradigma i començar a fer servir l’ecotaxa (ITS) per modular la demanda: amb un impost més alt es frenaria l’arribada descontrolada de turistes i es disminuiria la pressió a les illes en tots els aspectes».

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.