El PP demana al Govern més recursos per cada alumne d’Educació Infantil amb necessitats educatives especials greuments afectats La consellera Carmen Reynés presenta una proposta d’acord per tal que la Conselleria d’Educació incrementi els 6.000 euros que actualment destina per fillet de 0 a 3 anys

La consellera del Grup Popular al Consell de Menorca Carmen Reynés defensarà el proper dilluns al plenari del Consell de Menorca la necessitat que el Govern balear incrementi el pressupost que destina per a la contractació de serveis educatius a cada alumne d’Educació Infantil amb necessitats educatives especials (NEE) greument afectats i que actualment és de 6.000 euros, xifre que es troba congelada des de fa dos anys. Aquesta ajuda es tramita mitjançant els ajuntaments.

Carmen Reynés recorda que “en la LOMLOE es recull com a principi “l’equitat, que garanteixi la igualtat d’oportunitats per al ple desenvolupament de la personalitat a través de l’educació, la inclusió educativa, la igualtat de drets i oportunitats, també entre dones i homes, que ajudin a superar qualsevol discriminació i l’accessibilitat universal a l’educació, i que actuï com a element compensador de les desigualtats personals, culturals, econòmiques i socials, amb especial atenció a les quals es derivin de qualsevol mena de discapacitat, d’acord amb el que s’estableix en la Convenció internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat, aprovada per les Nacions Unides, especialment pel que fa a l’accés a una educació inclusiva”.

La consellera del Grup Popular explica que “tots els infants amb necessitats educatives especials greument afectats (física, intel·lectual, sensorial) tenen dret a assistir i a aprendre en aules ordinàries, al costat de fillets que no les tenen. També tenen dret a rebre tots els suports que necessitin en l’educació i al fet que es realitzin les adaptacions necessàries per al seu aprenentatge” i que “l’educació inclusiva defensa el dret de tota persona a tenir majors oportunitats de participació, tenint en compte les seves necessitats i característiques úniques. La inclusió implica donar valor a la diversitat i contemplar-la com un repte social a assolir per a afavorir contextos educatius que facilitin el desenvolupament de tots”. “Som conscients de la importància que té educar en el respecte a la diversitat. Només des d’aquest respecte aconseguirem que els infants amb necessitats educatives especials greument afectats, trobin en el nostre sistema educatiu el lloc que els correspon”, aclareix Reynés Calvache.

“Una educació de qualitat ha d’arribar a tots els alumnes, sense exclusió, perquè la qualitat i l’equitat constitueixen dos principis indissociables. Un dels instruments més efectius per a obtenir aquesta finalitat és una escolarització equilibrada i equitativa de l’alumnat que ha d’anar acompanyada d’una dotació de recursos suficient i que suposa situar els drets de la infància entre els principis rectors del sistema educatiu”, raona Carmen Reynés.

“Correspon a les administracions educatives -continua la consellera- assegurar els recursos necessaris i proporcionar les atencions educatives específiques durant el curs escolar, perquè els alumnes que requereixin una atenció educativa diferent de l’ordinària puguin obtenir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals”.

Reynés recorda que “l’Educació Infantil continua sent un dels principals reptes del sistema educatiu” i “una tasca inacabada” que requereix “un treball que incumbeix a l’administració pública amb la implicació i complicitat de la comunitat educativa”.

“L’educació dels fillets de 0 a 3 anys no és una etapa obligatòria, però sí que és un període essencial per a la construcció de la personalitat i el desenvolupament de totes les capacitats individuals”. Es fa necessari “atendre prioritàriament la compensació dels efectes que les desigualtats produeixen en l’aprenentatge i l’evolució infantils, així com a la detecció precoç i a l’atenció de necessitats específiques de suport educatiu, per a obtenir una educació amb caràcter preventiu, igualitari i compensador que garanteixi l’equitat i la qualitat en l’atenció i l’educació de la primera infància”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.