Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Baleària renova la confiança en Armon amb la construcció d’una segona unitat millorada de l’innovador ‘fast ferry Eleanor Roosevelt’ El nou fast ferri comptarà amb motors duals de gas de més potència i eficiència, que renoven l'aposta de la naviliera en aquesta energia verda com a combustible de transició.

Baleària ha iniciat la construcció d’un segon fast ferri de passatge i càrrega amb motors duals a gas natural a les drassanes Armon a Gijón fruit de la satisfacció de la naviliera i els seus clients amb la navegació i la comoditat que ofereix des del 2021 el seu bessó l’Eleanor Roosevelt. La naviliera batejarà el vaixell amb el nom de la bioquímica pionera “Margarita Salas” i preveu que comenci a operar el 2024.

El president de Baleària, Adolfo Utor, ha explicat que el vaixell “combinarà les prestacions més competitives de l’Eleanor Roosevelt amb una sèrie de novetats en el disseny i l’enginyeria per elevar l’experiència del client”. Així mateix, ha assenyalat que “la construcció d´aquesta segona unitat respon a uns resultats excepcionals de l´Eleanor Roosevelt i l’aposta per aquest prototip innovador i ecoeficient”.

Aquest nou vaixell tindrà les mateixes característiques que ofereix el bessó Eleanor Roosevelt: 123 metres d’eslora, 28 metres de màniga i una capacitat per transportar 1.200 passatgers i 400 vehicles. Com a novetat, el “Margarita Salas” disposarà d’una segona coberta amb una sala de butaques a proa i doblegarà la superfície de la terrassa de popa amb un servei de bar a l’exterior.

A nivell tècnic, la naviliera augmentarà un 10% la potència del “Margarita Salas” respecte al seu vaixell homòleg, amb la instal·lació de quatre motors duals de gas natural de Wärtsilä de 9.600 kW, que li permetran assolir una velocitat de servei de 35 nusos. Així mateix, disposarà d’un sistema de propulsió compost per quatre waterjets i comptarà amb dues hèlixs azimutals a proa per millorar la maniobrabilitat en els atracaments al port.

Preparat per a les energies del futur
Aquest vaixell serà el desè de Baleària amb motors duals de gas natural, una tecnologia versàtil que també pot consumir un 100% de biometà, així com barreges d’hidrogen verd de fins a un 25%, uns gasos renovables neutres en emissions de CO2 considerades les energies del futur.

Des de fa un any Baleària s’ha vist obligada a reduir l’ús d’aquest combustible pel creixement disparat del preu, encara que el considera una energia de transició, ja que és la més neta i madura que existeix actualment amb l’horitzó de la descarbonització per al 2050.

Margarita Salas, un nou homenatge a una dona pionera a la ciència
La companyia marítima ha apostat per batejar el nou fast ferri amb el nom de Margarita Salas, en homenatge i record a una de les científiques més rellevants del segle XX, i un dels referents femenins més assenyalats. Margarita Salas es va convertir en una dona pionera al terreny de la bioquímica gràcies al seu impuls en el desenvolupament de la biologia molecular a Espanya. Salas va dedicar tota la vida a la investigació, va treballar durant tres anys amb el Premi Nobel de bioquímica Severo Ochoa a la Universitat de Nova York i en tornar a Espanya va fundar el primer grup de recerca en genètica molecular del país al Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) a Madrid.

Innovació i comoditat al servei del client
El fast ferry comptarà amb les darreres innovacions tecnològiques: els passatgers accediran a les seves acomodacions mitjançant un codi QR, gaudiran de servei d’Internet i ús gratuït de WhatsApp durant la travessia i disposaran d’una plataforma d’entreteniment digital a la carta durant la travessia. com un sistema de videovigilància de mascotes a través de webcams.

En el disseny dels interiors se seguirà prioritzant l’amplitud dels espais i la separació entre butaques, fins i tot més de les que ofereixen els salons de l’Eleanor Roosevelt. També es mantindrà el sistema d’estabilització, que reduirà considerablement el moviment i permetrà més confort a bord. Les vibracions i els sorolls es minimitzaran gràcies a una superestructura flotant elàsticament i la instal·lació d’aïllaments d’alta tecnologia. Per acabar, el vaixell també disposarà d’escales mecàniques i ascensor fins a la coberta superior.

Monitorització del vaixell en temps real
Baleària instal·larà uns equips de mesura al Margarita Salas que permetran monitoritzar el consum real de combustible o calcular l’eficiència dels motors, entre altres funcionalitats. La instal·lació de sensors també proporcionarà informació a temps real per poder navegar de manera eficient, així com ajustar la velocitat i el rumb per incrementar el confort segons l’estat del mar. Es tracta del vuitè vaixell de la naviliera que compta amb aquest sistema de monitorització, i que forma part del projecte de Torre de Control de Baleària, que utilitza el big data per prendre decisions àgils i eficients als vessants de seguretat, manteniment preventiu, eficiència comercial i control d’emissions

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.