Telefónica guanya 1.486 MEUR fins al setembre i confirma les previsions per a finals d’any, tot i la “incertesa global” La companyia augmenta un 11,2% els ingressos, fins als 10.343 milions d'euros

 

José María Álvarez-Pallete, president de Telefónica

ACN Madrid – Telefonica va guanyar 1.486 milions d’euros entre i gener i setembre, una xifra un 84% inferior respecte dels mateix període de l’any passat, quan la companyia va assolir uns guanys rècord de 9.335 MEUR. Únicament durant el tercer trimestre, l’empresa presidida per José Maria Álvarez-Pallete va guanyar 460 MEUR, un 34,9% menys que el 2021. Pel que fa a ingressos, en els nou primers mesos de l’any van augmentar un 11,2% en comparació amb l’any anterior, fins als 10.343 MEUR, impulsats pel creixement a Llatinoamèrica. Malgrat tot, en un context marcat per la “incertesa macroeconòmica global”, la companyia ha confirmat les seves previsions per a final d’any, que va revisar a l’alça el trimestre passat.

En un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Telefónica també ha detallat que entre gener i setembre va créixer el deute net, fins als 28.919 milions d’euros. Així mateix, la companyia va destinar més de 4.000 milions d’euros al creixement.

Per mercats, un 27% de la facturació de Telefónica va correspondre a Espanya. Destaca també Llatinoamèrica (21%), Brasil (19%), Alemanya (18%) i Regne Unit (13%).

Segons Álvarez-Pallete, els resultats demostren la “robustesa” de la companyia, en un “complex entorn d’incertesa global i profunda crisi d’energia i inflació”.

Ángel Vilá, conseller delegat de Telefónica, ha obert la porta a incrementar les tarifes, tal com fa l’empresa anualment des del 2015 i a seguir apostant pel model ‘més per més’, que consisteix en oferir més serveis per més preu.  Segons ha explicat, les pujades dels últims anys han sigut superiors a la inflació menys l’última, que ha sigut inferior. “Sí, contemplem seguir implementant aquesta estratègia”, ha dit en una trucada amb analistes.

Vilá ha assegurat que el mercat comença a racionalitzar-se després de promocions de ‘tornada a l’escola’ menys agressives

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.