Armengol anuncia una temporada de 2023 que «començarà abans i permetrà seguir amb l’estratègia de desestacionalització»

La delegació del Govern desplaçada a Londres amb motiu de la fira turística World Travel Market (WTM), amb la presidenta Francina Armengol, i el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, al capdavant, ha assistit aquest matí a la jornada inaugural de l’esdeveniment a la capital britànica, en què han explicat que les previsions de l’any que ve per al turisme britànic són «molt bones», un fet que permetrà «començar abans la temporada i seguir amb l’estratègia de desestacionalització del Govern». La presidenta i el conseller han precisat que les previsions són que la temporada comenci el mes de febrer a Mallorca i el mes de març a la resta d’illes.

Les Illes Balears han aconseguit recuperar ja el 90 % del turisme britànic perdut durant la pandèmia provocada per la COVID-19 i les previsions són que aquest mercat continuï creixent l’any que ve. De fet, Francina Armengol ha avançat que durant la fira es mantindran diverses reunions amb operadors turístics, aerolínies i patronals del sector turístic i ha anunciat que els contactes previs que el Govern ha anat mantenint les darreres setmanes amb els principals operadors turístics del Regne Unit apunten al fet que les Illes Balears recuperaran tot el turisme britànic perdut durant la pandèmia.

En una situació marcada per la incertesa generada per la pandèmia, el segon mercat turístic en importància per a les Illes s’està comportant el 2022 millor que a la resta de comunitats autònomes, i les Illes Balears estan aconseguint captar un de cada quatre turistes del Regne Unit que arriben a Espanya. Dels 12 milions de britànics que han visitat Espanya enguany, tres milions han optat per les Illes Balears.

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, ha destacat la importància per a les Illes Balears d’assistir a una nova edició de la WTM, i ha recalcat que les Illes «estan molt consolidades com a líders turístics en l’àmbit internacional i ho hem demostrat amb el treball en equip». En aquest sentit, Francina Armengol ha explicat que l’estratègia de desestacionalització del Govern ve acompanyada d’un full de ruta per impulsar «la transformació necessària del nostre model turístic» i que serà «potent per als nostres treballadors, les nostres empreses i la nostra societat».

La presidenta del Govern ha reivindicat les grans fites del diàleg social a les Balears i l’aprovació de normativa com la nova llei turística, «que ens portarà a ser la primera destinació circular del món», o les normes contra el turisme d’excessos.

Finalment, Francina Armengol ha destacat la «gran temporada turística» que han viscut les Illes durant aquest 2022, «amb xifres de plena ocupació que ens avalen perquè estam creixent sòlidament». Per això, ha afirmat, és important «repartir bé la riquesa que es genera a la nostra comunitat autònoma». «Des de l’Administració augmentarem els salaris dels funcionaris, hem preparat un escut social per a les famílies i les empreses i entenem que el sector privat ha de fer el mateix a les negociacions col·lectives i que els treballadors es vegin beneficiats de les dades d’aquesta temporada turística», ha assegurat.

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha destacat per la seva part la necessitat d’impulsar una feina encaminada a «potenciar els mesos d’hivern i millorar la connectivitat». En aquesta línia, Negueruela ha avançat que les previsions amb vista al pròxim hivern són positives, igual que amb vista al 2023, malgrat les incerteses, la inflació i la caiguda de la lliura.

Presència balear a Londres

Les Illes Balears participen, del 7 al 9 de novembre, en la fira turística World Travel Market de Londres, en què l’objectiu serà posicionar-se en el mercat britànic com una destinació sostenible i circular i potenciar el nou model turístic en el qual es treballa des de les Illes des de fa gairebé un any.

La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, a través de l’Agència d’Estratègia Turística (AETIB) ha estat l’encarregada de coordinar tota la participació en aquesta fira, un esdeveniment en què les Balears acudeixen amb el mateix estand que la passada edició, un espai de prop de 450 m² que ja va suposar una ampliació respecte a fires anteriors.

Es tracta d’un disseny inspirat en la Mediterrània, amb una ferma aposta per la sostenibilitat, tant en els seus materials com en tot el procés constructiu, i que cerca alhora ser un espai funcional i útil per a tota l’activitat firal que s’hi desenvolupa.

En l’estand balear són presents, amb un taulell propi, els quatre consells insulars de les Illes, a més de nou ajuntaments de Mallorca (Alcúdia, Andratx, Calvià, Felanitx, Santanyí, Pollença, Manacor, Marratxí i Palma) i tres coexpositors privats: Viatges Sidetours, Elba Sunset Mallorca i Adramar Incoming Service.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.