S’activa el nou programa de reeducació de l’aprenentatge lectoescriptor per infants i adolescents amb dislèxia

Bàrbara Torrent, i la representant de l’Associació de Dislèxia i Família DISFAM, Araceli Salas
L’abordatge de les dificultats d’aprenentatge és fonamental per tal que els infants i adolescents puguin gaudir de les mateixes possibilitats que els seus iguals mitjançant les corresponents adaptacions que es poden dur a terme dins l’aula, afavorint així un clima de normalització de la dificultat. Un col·lectiu especialment vulnerable en l’àmbit de l’aprenentatge són els fillets i filletes amb dislèxia, tot i que no s’ha arribat a un consens quan parlem del percentatge de la població diagnosticada, es calcula que el 20% de la població en té.

Així ho han explicat la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, i el representant de l’Associació de Dislèxia i Família DISFAM, Araceli Salas, en roda de premsa aquest matí. En aquesta línia, durant la seva presentació han anunciat la nova col·laboració entre el Consell Insular i les diferents entitats i associacions presents, a través d’un contracte menor, per posar en marxa el ‘Programa de reeducació de l’aprenentatge lectoescriptor’ durant la infància i l’adolescència.

D’aquesta manera, aquest programa tindrà els següents objectius:

  1. Oferir reeducació als infants des de la identificació del patró de la dificultat i la intervenció especialitzada per la seva millora.
  2. Adequar els espais per a aportar la màxima seguretat i espai de benestar pels alumnes i les seves famílies.
  3. Proporcionar informació a les famílies i al mateix infant per a normalitzar la seva dificultat i empoderar-lo amb els seus potencials.
  4. Oferir eines a les famílies per tal d’acompanyar el procés de la forma més natural, partint de la criança respectuosa i la comprensió dels símptomes.
  5. Buscar estratègies compensatòries per desenvolupar els seus potencials.
  6. Empoderar a les famílies perquè puguin aplicar les estratègies implementades i que es submergeixin amb la reeducació generalitzada a casa.
  7. Per portar-ho a terme, s’oferiran sessions individuals o grupals, depenent de la necessitat i les dificultats detectades, dirigides per un/a professional de la logopèdia, psicologia o neuropsicologia educativa. Aquestes sessions presencials tindran una durada d’una hora, en el cas de les sessions grupals, de 45 minuts en sessions individuals. Una freqüència setmanal i es preveu un període de feina d’un any escolar. En funció de les necessitats de cada cas, el nombre de sessions podrà ser modificada de cara a una major efectivitat del treball.
Per tal d’impulsar aquest servei, el Consell Insular es compromet a col·laborar mitjançant l’aportació màxima de 10 euros per sessió grupal i 20 euros per sessió individual, de manera que el contracte inclourà la col·laboració en un màxim de 1.500 sessions (12.000 €).

Per la seva banda, l’Associació DISFAM detectarà els casos susceptibles de poder-se beneficiar d’aquest servei, el qual derivarà a la Fundació Nemo o al centre Arrels. En qualsevol cas, les famílies podran escollir el centre on prefereixen establir-se, independentment de la seva residència.


Contacte DISFAM: menorca@disfam.org – 971 10 11 00

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.