“Oficina AGRAME Tramita”, un nou servei d’assessorament, gestió i tramitació agrari Més de 30 explotacions agràries s'han donat d'alta com a usuaris de l'oficina en poques setmanes des de la posada en funcionament.

Un dels objectius principals marcats al Pla d’Acció d’AGRAME dels darrers dos anys ha estat l’ampliació dels serveis per als socis. I en aquesta línia d‟acció ha estat treballant la Junta Directiva de l‟entitat per enfortir el camp de Menorca a través de la representació, la formació i la informació del sector.

Ho constaten accions com l’adhesió a l’Associació de Productors de Boví d’Espanya – ASOPROVAC, la signatura de l’acord de prestació de serveis amb la major Organització de Productors Làctics a nivell estatal – AGRAPOL OPL, la millora de la comunicació externa amb la creació de una pàgina web www.agrame.org i gestió de xarxes socials, el conveni signat amb MAPFRE per oferir assessorament i descompte en assegurances agràries, entre altres accions i estratègies, totes dirigides a reforçar el sector agrícola i ramader de Menorca.

En aquesta línia d’acció, AGRAME ha posat en marxa aquest mes un nou servei d’assessorament, gestió de tràmits i ajuts per al sector agrícola i ramader a través de la creació de l’Oficina AGRAME Tramita.

Els socis usuaris de l’Oficina AGRAME Tramita disposen del servei de manera gratuïta. Per això, AGRAME ha decidit invertir, a aquest fi, part dels fons rebuts de les antigues cambres agràries que van ser liquidades per part de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació del Govern de les Illes Balears a lefecte que es reverteixin en benefici del sector agrari de Menorca.

A més, també compta amb el suport de PIME Menorca per impulsar aquesta nova iniciativa el 2022 a través de la cessió d’un espai a les oficines, entre d’altres serveis de suport.

Addicionalment, AGRAME sol·licitarà davant del FOGAIBA, en la propera convocatòria per a l’any 2023, l’habilitació com a entitat col·laboradora relativa a determinats ajuts comunitaris directes i del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears (PAC i PDR).

Aquest nou servei ofereix assessorament específic en matèria agrícola vinculada a les obligacions i tràmits rutinaris amb les administracions competents en matèria agrària, principalment la Conselleria dAgricultura del Govern de les Illes Balears, el FOGAIBA, IRFAP, el Consell Insular de Menorca.

Els tràmits i les obligacions per al sector primari amb les administracions són molts i complexos. Per posar alguns exemples dajuts: PAC, PDR, CARB, … i properes obligacions com els quaderns digitals de les explotacions. L’objectiu és acompanyar els ramaders i agricultors perquè puguin complir les seves obligacions i accedir a les ajudes sense la sobrecàrrega de treball que se’n deriva.

L’atenció de l’oficina serà presencial i en línia. Per poder atendre presencialment els usuaris de l’Oficina AGRAME Tramita s’han habilitat despatxos específics a les oficines de l’Associació a Ciutadella i Maó.

Aquest servei neix a partir de la demanda del propi sector en detectar unes necessitats, així com per part de la pròpia Organització Professional Agrària amb la finalitat de donar el màxim suport al sector davant d’una situació canviant pel que fa al marc normatiu, a més canvis en el sistema de tramitació per part de les administracions competents.

Un parell de setmanes de funcionament de l’Oficina AGRAME Tramita ja compta amb més de trenta explotacions agràries que s’han donat d’alta per ser usuàries d’aquest nou servei. La bona acollida entre el sector dóna consistència a aquest nou projecte que l‟Associació ja ha posat en coneixement de la Direcció General d‟Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural del Govern de les Illes Balears i la Direcció Insular d‟Economia del Consell Insular de Menorca per treballar juntament amb els tècnics de l’administració, així com perquè donin suport a l’acció per reforçar l’estructura per al proper any.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.