El Cercle d’Economia de Menorca demana augment de places i horaris a la nova OSP amb Madrid que negocia el Govern Balear

La Comissió de Treball del Cercle d’Economia de Menorca ja ha fet arribar a la Direcció General de Transport Aeri i Marítim del Govern Balear les seves propostes de millora de cara a les negociacions que el Govern Balear durà a terme amb la Direcció General d’Aviació del Ministeri de Foment i que té previst treure a concurs la nova Obligació de Servei Públic (OSP) entre Menorca i Madrid pels propers dos anys.

Des del Cercle d’Economia de Menorca es fa una valoració positiva de com ha funcionat el servei en els darrers dos anys, tot i que considera que estem parlant d’un període segurament no molt representatiu tenint en compte els efectes de la pandèmia amb una alteració de la operativa. En qualsevol cas, fa esment de l’augment de la demanda provocat per diversos factors com un major interès en el nostre destí, una major predisposició a la mobilitat o el retorn dels vols de l’IMSERSO amb una característica comuna que té a veure amb increment del turisme en època baixa.

El decàleg de millores que s’ha trasllat per incloure a la futura OSP incideix, en primer lloc, en els horaris d’operativa, demanat que es garanteixi un primer vol que surti de Menorca entre les 7 i les 8 del matí i un darrer que ho faci de Madrid entre les 20.00 i les 21.00 per tal de possibilitar poder fer gestions a la capital en un sol dia sense necessitat de pernoctar. “Aquest compromís d’operar les dues freqüències és una demanda que s’hauria de poder satisfer fins i tot fora dels mesos de cobertura de la OSP” explica Joan Camín, portaveu de la Comissió.

El segon punt fa referència a l’establiment de dues freqüències diàries (quatre vols) durant tot el període com s’ha fet fins ara però garantint un nivell adequat de capacitat disponible tal com ja s’establia en les Condicions d’Operació de l’acord. “Creiem que per tal que aquesta condició es compleixi, s’haurien de preveure un sistema de sancions en cas d’incompliment de cara a la companyia per assegurar que els passatgers no es vegin perjudicats per aquesta falta de previsió o de voluntat” ha detallat Camin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.