La Fundació Foment del Turisme de Menorca continua apostant pel comàrqueting com a principal eina de promoció per al 2023

La connectivitat és una de les principals línies estratègiques del full de ruta de la Fundació Foment del Turisme de Menorca per al proper exercici. El Pla d’Actuació de 2023, que s’ha aprovat durant la reunió ordinària del Patronat de la FFTM celebrada aquest matí, també posa l’accent en donar continuïtat a la feina feta per a la diversificació de les experiències sostenibles que la destinació ofereix als viatgers per gaudir de l’illa els 365 dies de l’any.
La presidenta del Consell Insular de Menorca i de la FFTM, Susana Mora, ha explicat als membres del Patronat que “es seguirà apostant per les accions de comàrqueting per establir aliances amb les companyies aèries i marítimes per tal de consolidar i diversificar la promoció en connexions amb mercats estratègics i generar demanda fora dels mesos de temporada alta. En aquest sentit, mantenim una línia de feina continuista orientada a seguir avançant en la redistribució dels fluxos turístics”.

Aquest objectiu queda reflectit en els comptes de l’any que ve, en què els recursos destinats a la connectivitat sumen 1,2 milions d’euros, el que representa un increment del 19% respecte aquest exercici. En global, per al 2023 la Fundació gestionarà un pressupost de 6.302.223 euros, dels quals 3,3 milions corresponen a les accions de promoció, prop d’1 milió d’euros a la consolidació dels productes turístics, i 290.000 euros per a les accions relacionades amb la recerca, anàlisi, innovació i coneixement del sector.

Les accions en matèria de connectivitat previstos en el Pla d’Actuació 2023 passen també per analitzar i generar oportunitats d’obertura de noves connexions, així com fomentar l’oferta en aquells mercats emissors que necessiten un impuls. Pel que respecte a l’estratègia de donar a conèixer i consolidar la diversitat d’experiències que ofereix l’illa, la Fundació es vol centrar en tres productes concrets: Menorca Regió Europea de Gastronomia, la Menorca Film Commission i la Menorca Convention Bureau, sense deixar de banda els productes ja consolidats, prestant atenció a les noves tendències que demanden els viatgers, i tenint molt present l’objectiu de continuar sent un referent en matèria de sostenibilitat.

Després d’un any de mandat com a Regió Europea de Gastronomia, es continuarà treballant amb tots els col·laboradors per ser un referents en turisme gastronòmic, a la vegada que s’obren noves oportunitats de col·laboració amb el sector primari per ampliar l’oferta de turisme d’experiències, amb el suport i la mentorització de SEGITTUR. Aquest 2022 ha estat l’any de la presentació oficial de la Menorca Film Commission i la seva integració a la Spain Film Commission. A partir d’ara, la feina serà donar a conèixer Menorca en el mercat internacional com un plató  cinematogràfic a l’aire lliure; donar continuïtat a la nova línia de patrocinis per a captar rodatges, i organitzar una segona edició de Menorca Film Market, entre altres iniciatives. En la mateixa línia, la Fundació es planteja promocionar l’illa com una destinació atractiva per a la celebració d’esdeveniments i per al turisme de negocis, congressos i reunions de treball.

Es continuarà treballant en el turisme familiar; es promocionaran activitats de natura i de turisme actiu al llarg de tot l’any; es potenciarà la Menorca Starlight i el producte del cel nocturn com element desestacionalitzador; i s’apostarà per posicionar Menorca en el segment del turisme prèmium i de luxe que valora i aprecia l’autenticitat de les experiències i els recursos turístic que l’illa poc oferir gràcies a l’aposta ferma del sector privat.

“L’estratègia de promoció per al 2023, per tant, anirà orientada a la redistribució dels fluxos turístics a través de la connectivitat i la diversificació dels productes i les experiències turístiques, amb accions que inclouen, entre d’altres, viatges de premsa i d’agents de viatge per a conèixer i descobrir en primera persona tot el que l’illa ofereix al llarg de l’any; assistint a fires; i fent accions conjuntes amb touroperadors i les Oficines Espanyoles de Turisme en els mercats emissors”, afirma Susana Mora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.