Menorca es promociona com l’illa dels petits plaers

La campanya de promoció turística de Menorca cedeix la veu, aquest any, a les persones que han visitat l’illa. La presidenta del Consell Insular de Menorca i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Susana Mora, ha presentat avui a Fitur el vídeo de la nova campanya promocional, en el que un grup de turistes espanyols, anglesos, francesos, alemanys e italians, homes i dones de totes les edats, són els encarregats d’explicar els atractius turístics que Menorca ofereix.

En un acte celebrat en l’estand de les Illes Balears, Susana Mora ha assenyalat que “els nostres millors ambaixadors són les persones que ens han visitat i que s’han impregnat de l’essència de Menorca. No hi ha ningú millor per a mostrar com és realment Menorca”. Segons Mora, visitar Menorca permet comprovar l’estima dels menorquins “per la nostra terra, la nostra identitat i les nostres arrels; una estima que ens ha dut a preservar el territori i a convertir la sostenibilitat en senya d’identitat”. “Menorca és el lloc on gaudir de petits plaers naturals i sostenibles els 365 dies de l’any”, ha afegit.

El vídeo de la campanya “Menorca, l’illa dels petits plaers” recull testimonis reals de persones que expliquen que és el que els ha captivat de Menorca: les aigües cristal·lines de les cales de Menorca, la tranquil·litat i llibertat que es viu a l’illa, la gastronomia única, el bon estat de preservació de l’entorn natural o la gran varietat activitats esportives són alguns dels petits plaers que han deixat pegada en la memòria dels viatgers que hi participen a la campanya. La promoció turística d’aquest any és una continuació dels missatges que es van reforçar l’any passat i en vincular la destinació Menorca a les experiències turístiques genuïnes i de qualitat. El vídeo promocional, de dos minuts de durada, està disponible al canal de Youtube de Turismo Menorca:

Dos esdeveniments internacionals

En l’any del 30 aniversari de la declaració de Reserva de Biosfera per part de la UNESCO, Menorca serà protagonista de dos esdeveniments internacionals relacionats amb al sostenibilitat. A les reunions que la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, ha mantingut a Fitur amb els representants de les Oficines Espanyoles de Turisme (OET) de París i Londres, s’han tancat els detalls d’ambdós actes que tindran lloc el 16 de març al Musée de l’Homme de París, on es farà una presentació que anirà acompanya d’un tats de la gastronomia i producte local de l’illa, i el 26 d’abril a Londres, on s’ha organitzat el Dia de la Sostenibilitat d’Espanya per mostrar les iniciatives que es deuen a terme en l’àmbit turístic i com a destinació en el seu conjunt.

“Que Turespaña hagi escollit Menorca per participar en aquestes iniciatives no és una casualitat, és una causalitat”, assegura la presidenta Susana Mora. “És el fruit de la feina que fa molts any que venim desenvolupant a l’illa, de la clara aposta per preservar i cuidar un territori que avui, podem dir, és referent en sostenibilitat. El fet que les accions es desenvolupin en las capitals de dos dels mercats emissors més importants de la destinació ens ajuda a consolidar els missatges que volem llançar al món perquè ens reconeguin i ens posicionin com el que som: una illa amb molts atractius i una àmplia varietat d’experiències turístiques vinculades a la sostenibilitat que es poden gaudir els 365 dies de l’any”, ha afegit.

Connectivitat

Per a les companyies aèries i touroperadors, Menorca continua essent un destinació atractiva i ben posicionada. Així es constata de les reunions que s’han celebrat aquests dos dies a la fira de Fitur i que apunten a la consolidació de la feina feta per la FFTM per avançar en la reducció de l’estacionalitat i la redistribució dels fluxos turístics per aconseguir un major equilibri en l’arribada de visitants. Les previsions a dia a d’avui indiquen que, per aquest 2023, els paràmetres seran similars a l’any anterior, amb un mesos de març i abril que, en termes d’oferta de places per volar a Menorca, manté la tendència iniciada l’any passat i que va suposar un salt important respecte 2019.

El mercat espanyol continuarà al capdavant dels mercats emissors. Aquest any, Menorca perd les rutes directes amb Granada i Pamplona i guanya una nova connexió amb Almeria, que ja estarà operativa a partir del 25 de febrer. També la ruta amb Oviedo està previst que s’avanci tres mesos respecte 2022 i l’inici de les operacions està fixada pel dia 25 febrer. A finals de març també arrencaran les connexions amb Alacant i Sevilla.

En el conjunt dels mercats emissors, a partir de dia 27 de març està previst que l’illa tingui connexió amb 11 aeroports internacionals de 5 països diferents. Es tracta dels aeròdroms de Londres-Gatwick (Regne Unit), París-Orly (França), Treviso (Itàlia), Brusel·les (Bèlgica), Marsella (França), East Midlands (Regne Unit), Lisboa (Portugal), Manchester (Regne Unit), Toulusse (França), Bordeus (França) i Belfast (Irlanda del Nord). A aquesta xifra s’ha de afegir la connexió amb altres 11 aeroports nacionals (Barcelona, València, Madrid, Palma de Mallorca, Bilbao, Màlaga, Eivissa, Oviedo, Almeria, Sevilla i Alacant).

Algunes rutes també es veuran reforçades en més diversitat de companyies operant des d’un mateix aeroport. És el cas de Portugal que només tenia connectivitat amb Menorca a través de touroperació i que, aquest any, s’estrenen els enllaços amb Easyjet i TAP. També amb Eivissa, que a partir del 16 de febrer tindrà vol amb Iberia dos dies de la setmana (els dilluns i dijous) i que es sumaran a les freqüències que ara ofereix Uep Fly.

Durant les reunions a Fitur, la companyia Eurowings que enllaça amb Colònia i Düsseldorf, ha explicat que la previsió és mantenir el mateix número de seients que el 2022, si bé estan registrant un bon ritme en les vendes. A dia d’avui, ja estan venudes el 40 % de les places dels mesos d’abril i maig i un 30 % de les places de juny, juliol i agost. També en el mercat alemany, Eurowings Discover comença enguany a operar la ruta Frankfurt-Menorca a partir del 28 d’abril, una ruta que també cobreix TUI fly.

Pel que fa a TUI, preveu un increment de seients del 3 % en tots els mercats que té en connexió amb l’illa i, segons han comentat els seus representants aquest matí a Fitur, les vendes van a bon ritme. La touroperació des del mercat britànic també continua apostant per Menorca. Jet2 té previst augmentar en un 3 % el número de places i manté l’inici de les operacions a principis del mes d’abril. En termes globals, el mercat alemany i l’italià mostren tendències a la baixa mentre que França continua en la seva corba ascendent i l’atracció dels francesos per l’illa va en augment.

Per a la presidenta, “la feina important per Menorca és continuar reforçant la connectivitat. És un factor clau i decisiu per al sector turístic, per aconseguir que tota la gent que s’ha enamorat de l’illa i vol tornar, i les persones que la vulguin descobrir i gaudir ho puguin en fer qualsevol moment de l’any. Representa, també, brindar oportunitats als menorquins i menorquines per poder viatjar i estar connectats amb el món. Aquest és el nostre full de ruta”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.