Alaior explora la possibilitat d’obrir-se al mercat xinès amb vàries reunions a FITUR

Durant els tres dies dedicats a professionals a Fitur, han estat moltes les reunions que representants de l’Ajuntament d’Alaior i els seus co-expositors han mantingut amb empreses i operadors turístics tant nacionals com internacionals amb l’objectiu d’explorar mercats no tan coneguts.

Aquest és el cas del mercat xinès, per la qual cosa l’Ajuntament s’ha interessat aquests dies, mantenint trobades amb agències i empreses especialitzades, així com oferint una xerrada sobre aquest mercat a les empreses co-expositores amb un expert en el tema, Gang Li, qui els va explicar què cerca el turista xinès, com atreure’l i què oferir-li.

José Luis Benejam, batle d’Alaior, creu que «l’accés a nous mercats és clau per obrir noves oportunitats de negoci. Seria molt interessant explorar el mercat xinès, ja que és un visitant de molta qualitat que genera una despesa mitjana molt alta per persona i per viatge. Sabem que Barcelona és una ciutat que sí que visiten molt, i això és una gran oportunitat, ja que des d’allà és més senzill viatjar fins a l’illa».

Durant aquestes trobades es va destacar que penetrar al mercat xinès i atreure els turistes requereix tenir presència en línia allà, a través de webs i xarxes socials. A més, aquesta mena de turista es mou molt per recomanacions i intermediaris que puguin recomanar-los les experiències.

A partir d’ara es posaran sobre la taula totes aquestes propostes amb l’objectiu de traçar la línia a través de la qual puguin venir xinesos a Alaior i Menorca en general. En aquest sentit, l’Ajuntament ja s’ha plantejat traduir la seva pàgina web de promoció turística, visitalaior.com al xinès.

Paral.lelament, s’han atracat fins a l’estand vàries empreses de turisme cultural atretes per LOAC, Alaior Art Contemporani. Destacable ha estat la trobada que s’ha mantingut amb una agència de viatges que opera a diversos països asiàtics, especialitzada en grups interessats en art contemporani, a la que també se li ha explicat la resta d’oferta cultural, artística i arquitectònica amb la qual compta el municipi.

L’experiència d’Alaior amb estand propi a Fitur per tercer any està resultant tot un èxit, rebent el batle tota classe de felicitacions i reconeixements per part de les empreses col.laboradores i altres per la iniciativa. Tots coincideixen que la presència d’Alaior a la fira s’està consolidant i que cada any va a més.

Per acabar el tercer dia de la fira dedicat a professionals s’ha tancat la jornada amb una xerrada sobre màrqueting i estratègia en un entorn digital, amb Eva Maria Nicolás, consultora i experta en comunicació.

Avui dissabte i diumenge Fitur s’obre al públic general, i la promoció estarà focalitzada al consumidor final per complementar la promoció feta fins ara a professionals del sector i atraure el nombre més gran possible de visitants al municipi.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.