Actes 8 Març

Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears ha organitzat una jornada de promoció del producte cooperatiu

Cooperatives Agro-*alimentàries Illes Balears ha organitzat una jornada interna en la qual s’ha plantejat els objectius principals i les accions que les entitats sòcies han de dur a terme per a subministrar el seu producte a la restauració i a la *hotelería. Aquesta acció ha estat gràcies al suport del Consell de Mallorca.

La jornada s’ha celebrat en les instal·lacions de la Cooperativa Agrícola *Sant Bartomeu de Sóller, on la presidenta de *Cooperatives Agro-*alimentàries Illes Balears ha donat la benvinguda. Jerònima Bonafé ha destacat l’oportunitat del sector de la *hotelería i la restauració com un sector que consumeix producte local.

El xef Claudio *Lemos, que actualment dirigeix els fogons d’un lloc emblemàtic a Mallorca, ha defensat la seva aposta pel producte local realitzant un *showcooking. Aquest ha consistit en l’elaboració d’una degustació amb xai de les cooperatives de Mallorca i carn de pollastre.

El director general d’Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, Fernando Fernández Such, ha participat en la jornada explicant els diferents programes que estan posant en marxa des de la Conselleria d’Agricultura en aquest sentit.

Marca “*producte cooperatiu”

Per part seva, la responsable de comunicació de l’entitat, Irene Viseras, ha exposat la marca de producte cooperatiu que està posant en marxa Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya. “La societat ha de canviar la seva manera de pensar i d’actuar, no pot exigir la triple sostenibilitat en els productes i a l’hora de comprar-los guiar-se exclusivament pel preu. Com a societat hem d’aprendre que cal deixar de banalitzar els aliments, donar-los la importància que tenen, el treball que hi ha darrere de cadascun d’ells i remunerar-lo de manera que obtinguin la rendibilitat necessària perquè els nostres agricultors i ramaders puguin mantenir les seves explotacions. Cal informar el consumidor sobre els beneficis que a llarg termini té consumir el nostre, només així aconseguirem crear valor, generar economia i mantenir vius els nostres pobles”, ha assegurat Viseres. Aquest és un dels reptes que es va presentar en el Congrés de Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya al juliol 2022 per a posar en marxa la marca “producte cooperatiu”.

Aquesta marca està basada en els valors i principis que representa el cooperativisme, i es pretén que sigui reconeguda pel consumidor com a portadora d’aquests valors, que responen a un producte de proximitat, d’arrelament rural, no deslocalizable, que compleix els més estrictes requisits en matèria de seguretat alimentària, respecte al medi ambient i benestar animal. A més, és fruit d’una manera de fer empresa diferent, en la qual el valor generat retorna als agricultors i ramaders, al territori i que, aposta per la triple sostenibilitat, econòmica, social i mediambiental.

La jornada ha resultat participativa i els assistents han preguntat sobre les novetats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.