El Govern informa sobre les deduccions autonòmiques de l’IRPF amb motiu de l’inici de la campanya de la renda 2022

Amb motiu de l’inici de la Campanya de la Renda de l’exercici de 2022, la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors, Rosario Sánchez, ha informat aquest dimarts de les deduccions autonòmiques de l’IRPF a les quals es poden acollir els contribuents a les Illes Balears.

La campanya de l’IRPF, competència de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), arrancà ahir dia 11 d’abril –s’ha iniciat el període per confirmar o modificar i presentar la declaració per internet- i finalitza el 30 de juny. La consellera ha explicat que, a l’hora de fer la declaració, és important tenir en compte que les deduccions autonòmiques no s’apliquen automàticament i, per tant, convé informar-se d’aquests beneficis i revisar l’esborrany abans de presentar la declaració.

Sánchez ha recordat que el Govern va impulsar diverses mesures fiscals i va ampliar totes les deduccions autonòmiques de l’IRPF, tant les quanties per deduir com el ventall de possibles beneficiaris, amb l’objectiu de fer front a la inflació.

Així, d’una banda, s’han ampliat els límits d’ingressos per poder-se acollir a les deduccions autonòmiques de l’IRPF, per tal que més contribuents se’n puguin beneficiar. Ara, el llindar màxim per família (declaració conjunta) passa a 52.800 euros (abans oscil·lava entre 25.000 i 48.000 €). En declaració individual, passa a 33.000 euros en totes les deduccions (abans estava entre 12.500 i 30.000 €).

Així mateix, s’ha augmentat en un 10 % la despesa màxima deduïble de les deduccions, de manera que ajudin a reportar més poder adquisitiu a les persones beneficiàries. D’altra banda, s’han aprovat noves deduccions.

A la declaració de la renda 2022, es pot aplicar una nova deducció en el tram autonòmic de l’IRPF en el cost d’hipoteques variables. Aquesta deducció s’adreça als ciutadans que han patit la pujada d’interessos i no poden aplicar la deducció estatal, per un import màxim de 250 euros.

A més, es mantenen tota la resta de deduccions vigents, augmentades, per reduir despeses relacionades amb la conciliació, el lloguer o la formació, i es fomenten les donacions al tercer sector i les inversions en sostenibilitat, recerca, cultura i esports.

Les deduccions més destacades en matèria d’habitatge són les següents:

  • Deducció de 440 € per lloguer d’habitatge habitual per a diversos col·lectius: menors de 36 anys, persones amb discapacitat i famílies nombroses.
  • Deducció del 50 % de les inversions per millora de la sostenibilitat de l’habitatge habitual, fins a una base màxima d’inversió de 10.000 euros.
  • Màxim de 440 € per a despeses d’assegurances d’impagament de lloguers i per a lloguer d’habitatge per trasllat temporal de residència.

En matèria de conciliació i educació:

  • Deducció de fins a 660 €, per motius de conciliació, del 40 % de despeses d’escoleta, centres d’educació infantil, menjador o extraescolars per a fills menors de 6 anys.
  • Deducció per compra de llibres de text de fins a 220 € per fill, i de 110 € per aprenentatge d’idiomes estrangers.
  • Deducció de fins a 1.750 € per cursar estudis d’educació superior fora de l’illa de residència habitual.

En matèria de donacions i inversions:

  • Deducció per donacions per pal·liar els efectes de la guerra a Ucraïna, fins a 150 € per donacions a entitats sense ànim de lucre
  • Deducció per acollida de persones desplaçades per la guerra a Ucraïna, de 150 euros per persona acollida i amb un màxim de 600 euros per contribuent.
  • Deducció per donacions a entitats del tercer sector del 25 % sobre una base màxima de 165 €.
  • Deducció de fins a 165 € per a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial.
  • Deducció de 6.600 € per inversió en adquisició d’empreses de nova creació.
  • Deducció de 13.200 € per inversió en societats amb participació de centres de recerca o universitats.
  • Deducció del 25 % per donacions a entitats d’R+D+I.
  • Deducció de fins a 660 € per donacions relatives a mecenatge esportiu, cultural o científic.

Cal recordar que l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) presta també un servei complementari a la feina de l’agència estatal AEAT, com és el servei Renda Àgil per ajudar a fer la declaració, amb assistència presencial a les oficines.

Aquest servei s’ofereix d’acord amb el calendari que estableix l’AEAT, enguany s’activarà la darrera setmana de maig i permetrà concertar cites a oficines de l’ATIB i l’AEAT durant tot el mes de juny (a partir del dia 1 i fins el dia 30).

A partir del 23 de maig es podrà telefonar a l’ATIB per demanar i concertar cita. Com és habitual, s’habilitarà aquest servei per donar cobertura als residents de les Illes Balears a través de la xarxa d’oficines de l’ATIB i, en alguns casos, de locals cedits pels ajuntaments, principalment a municipis de Mallorca, Menorca i Formentera, als quals no arriba el servei de l’Agència tributària estatal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.