L’Associació de Bars i Restaurants demana no haver de tenir personal d’admissió fins a poder complir amb la legalitat

Itziar Lecea / Ciutadella – L’Associació menorquina de cafeteries, bars i restaurants de PIME demana a l’Ajuntament de Ciutadella la suspensió temporal de l’ordenança municipal dels horaris dels locals de restauració en el punt en què especifica l’obligatorietat de comptar amb personal d’admissió o seguretat privada acreditada. Des de la patronal fan aquesta crida no per no estar d’acord amb el seu contingut, sinó per veure’s impossibilitats de complir tots els punts especificats a l’ordenança.

Pendents d’una prova
En concret, el punt conflictiu del total compliment de l’ordenança és l’obligatorietat per part del personal d’admissió de tenir un títol acreditatiu de la seva formació. Aquest títol, que atorga el Consell mitjançant una convocatòria de proves, s’ha convocat pel mes de juny. Així, els locals es troben en aquests moments en una situació en què, tot i voler ser part de la solució a les molèsties de renous, no poden complir amb la legalitat.

Durant els darrers mesos, gran part dels socis de L’Associació menorquina de cafeteries, bars i restaurants de PIME han fet un esforç formant al personal adequat per poder tenir la figura del personal d’admissió i control d’ambient intern, que és aquella persona que vetlla pel bon comportament i compliment de les normes aplicades a aquest tipus d’establiments. Entre elles, vetllar pel bon comportament ciutadà entre les 01:30h i les 03:00 hores, que és l’ampliació de l’horari estipulat per aquells locals del centre històric que afecta a locals que ofereixen oferta turística complementària, espectacles públics i activitats recreatives.

 

Així, el personal d’admissió contractat pels establiments ja ha fet el curs de formació pertinent. Un curs que van realitzar del 13 al 18 de març d’enguany, amb una durada de 40 hores. Tanmateix, des de l’Associació menorquina de cafeteries, bars i restaurants de PIME apunten que és un curs que fa anys que es podria haver agilitzat, donat el fet que existeix un decret autonòmic, el 41/2011, que regula els serveis d’admissió i control d’ambient intern a les activitats d’espectacles públics i recreatives.

Malgrat tot, la primera convocatòria per obtenir el títol acreditatiu mitjançant la prova avaluadora és el 12 de juny. I s’ha convocat una segona data pel 18 d’octubre. El desfàs temporal entre l’obligatorietat en l’aplicació de l’ordenança de l’Ajuntament i la convocatòria de proves per part del Consell Insular, impossibiliten als locals a complir amb la legalitat. I, vist que la descoordinació entre administracions no és un tema que puguin resoldre des de l’Associació, han decidit fer aquesta petició de suspensió de l’ordenança a l’Ajuntament de Ciutadella, de la qual encara no tenen una resposta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.