El 56% de les aerolínies asseguren que els espanyols estan disposats a pagar més per viatjar aquest 2023 Segons l'estudi de Quantum Metric, els espanyols estan disposats a invertir més en les vacances

Quantum Metric, la plataforma que ajuda empreses a desenvolupar experiències digitals centrades en el client, anuncia els resultats del seu estudi “Referències de l’experiència digital a Aerolínies 2023”, realitzat amb dades de la companyia i en el qual han participat diferents aerolínies espanyoles analitzar l’estat actual de la indústria. El 2023, el sector del turisme es troba en una fase de transició cap a la normalitat, després de gairebé tres anys de confinaments i restriccions a causa de la pandèmia. Cada dia sorgeixen reptes nous que plantegen reptes per a l’experiència de reserva de les aerolínies, ja sigui la inestabilitat econòmica o les innovacions en intel·ligència artificial. Davant aquest escenari, quines són les prioritats digitals de les aerolínies el 2023?

Segons l’informe, el 56% de les aerolínies a Espanya preveu que els espanyols estaran disposats a invertir més en els vols aquest 2023. La fidelització dels clients es presenta com una prioritat clau per al sector dels viatges en aquest moment. Les plataformes en línia de les aerolínies han experimentat un augment del trànsit significatiu des d’abans de la pandèmia, amb una mitjana mensual de creixement del 4%. A més, els volums de trànsit de les aerolínies van augmentar un 33% entre març i abril del 2023 en comparació del primer trimestre del 2022. Davant d’aquesta oportunitat, les aerolínies busquen convertir els visitants en clients fidels.

Carlos Planter, Country Manager de Quantum Metric per al sud d’Europa, afegeix “és encoratjador veure que les aerolínies estan optimistes sobre la disposició dels consumidors a pagar més per les seves experiències de viatge. Això indica una confiança en la demanda i en la capacitat oferir les millors experiències i propostes de valor. És important que les empreses segueixin adaptant-se a les preferències canviants dels consumidors i ofereixin experiències excepcionals que justifiquin la despesa més gran”.

El poder del luxe per fidelitzar i retenir els clients

Els líders del sector d’aerolínies que consideren la retenció de clients com la seva principal prioritat el 2023 estan invertint més en serveis complementaris (61%) i en privadesa seguretat (58%). A més, el 82% de les aerolínies s’estan centrant a crear experiències de luxe: el 66% ofereix serveis complementaris personalitzats o ofertes “tot inclòs” i el 34% està creant serveis de luxe que faciliten la facturació i flexibilitzen la modificació dels vols .

Les tendències en viatges el 2023

El 45% de les aerolínies han observat més reserves entre gener i abril del 2023 en comparació dels anys anteriors i s’espera que la tendència continuï. d´un mes d´antelació. Aquesta tendència cap a la planificació d’última hora es pot atribuir a la incertesa que ha envoltat el sector dels viatges a causa de la pandèmia. Tot i això, també indica una major flexibilitat i espontaneïtat per part dels viatgers espanyols, que busquen aprofitar les oportunitats i ofertes disponibles en el moment.

Pel que fa a les tendències de viatge a Espanya, l’ecoturisme s’ha convertit en una nova tendència popular entre els viatgers espanyols i el 50% dels líders de les aerolínies ofereixen nous serveis sostenibles aquest 2023. Cada cop més persones estan mostrant interès en opcions de viatge sostenibles que respectin el medi ambient i les comunitats locals. Això reflecteix una consciència ambiental més gran i una recerca d’experiències responsables i autèntiques. A més també han augmentat els viatges de negocis, l’informe destaca un augment del 25% respecte al 2022 i el 82% ofereix serveis específics per atraure els que viatgen per negocis i teletreballen. Això indica una recuperació significativa en aquesta àrea, ja que les empreses tornen a viatjar i reprenen les activitats comercials presencials. Els viatges de negocis tenen un paper crucial a l’economia, fomentant el creixement empresarial i la col·laboració entre organitzacions.

“L’increment en els viatges de negocis i la tendència cap a l’ecoturisme reflecteixen l’adaptabilitat dels viatgers espanyols i el seu interès en experiències tant professionals com personals que siguin significatives i alineades amb els seus valors” explica Planter. A més, afegeix: les aerolínies a Espanya tenen l’oportunitat de destacar-se mitjançant l’adopció de tecnologies innovadores, com ara la intel·ligència artificial, per oferir un servei més personalitzat i millorar la satisfacció del client.La recuperació del sector de viatges és un pas en la direcció correcta i estem compromesos a donar suport a les empreses perquè aprofitin al màxim aquestes oportunitats”.

La IA, la nova aliada del sector turístic

Per acabar, es destaca que les aerolínies estan apostant per la intel·ligència artificial (IA) per millorar l’experiència dels clients durant el procés de reserva i check-in. La implementació de solucions d’IA permet proporcionar assistència i recursos addicionals, cosa que agilitza el procés i millora la satisfacció del client. De fet, el 56% de les aerolínies planegen incorporar intel·ligència artificial a la seva experiència de reserves. Això demostra la creixent adopció de tecnologies innovadores al sector dels viatges a Espanya, amb l’objectiu de brindar experiències més fluides i personalitzades als viatgers.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.