Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

L’Ajuntament pretén modificar el crèdit per assumir 1,3 milions d’euros no contemplats als pressupostos de 2023 En el primer Ple Municipal ordinari del nou equip es tractaran diferents canvis, com les modificacions de crèdit

Miriam Triay / Ciutadella – Amb motiu del primer Ple Municipal ordinari, que tindrà lloc avui dijous, 20 de juliol, a les 19h, al saló Gòtic de l’Ajuntament, des del setmanari hem volgut fer una pinzellada damunt alguns dels temes que es tractaran. Per a fer-ho, hem parlat amb el primer tinent de batlle i regidor d’Hisenda, Urbanisme, Transparència i Patrimoni, Joan Benejam.

No fa tant al mateix setmanari imprès, i en aquest suport digital, ja vam publicar una entrevista al primer tinent de batlle, on confessava que “hi ha coses que, en pocs dies efectius de feina, ja hem vist que estàvem pitjor del que pensàvem”. Ara, i gairebé un mes després, alguna d’aquestes coses es portaran, modificades, al primer Ple municipal ordinari.

AUGMENT DE PERSONAL
Entre aquestes, es troba la falta de personal, que havia deixat l’àrea d’urbanisme amb únicament 2 arquitectes, dels 3 que hi havia hagut fins al febrer. Ara, i si tot segueix el curs que s’espera, n’hi haurà 4. “La situació actual del personal de l’administració pública és complicada. A causa del procés d’estabilització i l’execució de la RLT, moltes places s’han d’omplir i justificar a través de programes temporals”, ens explica Benejam.

“En aquesta tessitura, i pel que fa a l’àrea d’urbanisme -encara que la situació es pot traslladar a altres àrees-, hi havia 3 arquitectes fins al febrer. Però resulta que un d’aquests, amb programa temporal, va marxar. I teníem una plaça de les tres vacant, fins avui. A més d’açò, també ens vam adonar que hi havia una plaça més dotada, contemplada en el pressupost, per a la incorporació d’un altre arquitecte, tenint-ne un total de 4. Però ningú l’havia omplert o començat els passos per a omplir-la”.

Segons el primer tinent de batlle, urbanisme fa almenys cinc mesos que està preparada per a tenir quatre arquitectes. Però fins a dia d’avui l’àrea seguia funcionant amb dos. Retardant molts dels processos i gestions dels ciutadans. Així, i el punt 6, concretament, de l’ordre del dia del Ple d’avui, és, textualment: ‘Proposta d’aprovar el <<Programa temporal de resolució de necessitats d’aprovació i desenvolupament del planejament municipal>>’.

“El que presentarem és un programa temporal amb el qual hem estat treballant aquestes darreres setmanes per poder agilitzar i facilitar la incorporació de personal a aquestes places vacants. Pel que fa a la nova plaça dotada contemplada al pressupost, també s’omplirà de forma temporal, ja que, i com he dit, fins que no s’estabilitzi la situació, no podem omplir-ho com a personal funcionari”.

MODIFICACIONS DE CRÈDIT
D’altra banda, i seguint amb les modificacions inesperades pel nou equip de govern, Benejam també ens explica que davant la necessitat de suplementar una sèrie de partides econòmiques que no havien estat contemplades amb anterioritat als pressuposts, s’han de fer modificacions de crèdit.

Aquest tema es tractarà en el punt 10, textualment: ‘Proposta d’aprovar inicialment l’expedient de modificació de crèdits número 9/2023 amb la modalitat de crèdit extraordinari i suplement de crèdit finançat amb romanent líquid de Tresoreria’.

Açò què implica? Doncs que del romanent de tresoreria per a despeses generals de 20.814.429,30€, que es desprèn de la liquidació del pressupost general de l’ajuntament per a l’exercici 2022 que es va aprovar, s’haurà d’agafar un suplement per a aplicar-ho a l’exercici d’enguany. Ja que “es disposa de romanent líquid de tresoreria suficient per finançar l’import total dels suplements de crèdit i crèdits extraordinaris prevists”.

En aquest sentit, les modificacions que es preveuen responen a “partides econòmiques que no van ser contemplades encara que eren previsibles, que o bé no són suficients per a finalitzar l’exercici actual, o bé no existien en les previsions inicials del pressupost del 2023”.

Entre aquestes modificacions trobam:

  • 198.078,99€ per a l’aplicació de l’índex de revisió del preu/tona establert al conveni firmat per a la compra d’aigua dessalada. L’aplicació d’aquesta revisió implica pagar gairebé un 30% més per tona d’aigua dessalada. “En els pressuposts no s’havia previst res per a aquesta possible pujada. Només que hagués pujat un 10% ja esteiem parlant d’una partida econòmica important”.
  • 490.757,64€ per a dotar de partida el servei de recollida separada de matèria orgànica, d’acord amb les aportacions aprovades a l’anterior legislatura al Consorci de Residus i Energia de Menorca. “Encara que el servei es va iniciar al mes de maig, el Consorci factura per aquest concepte des de l’any passat. Per tant, encara que era un concepte que s’hagués pogut incloure als pressuposts, la realitat és que no existeix partida específica ni dotació suficient”.
  • 25.144,08€ (interessos expropiació zona verda Son Carrió) + 521.530,72€ (interessos adquisició zona verda Son Carrió), com a conseqüència de pagaments a realitzar d’expropiació de terrenys. “Tot i que al pressupost de 2023 es disposa de partida per al pagament del principal, no es disposa de consignació pressupostària per a la liquidació dels interessos”.
  • 11.815,45€ per a fer front a la partida d’interessos derivats del pla de pagament per a la compra dels terrenys de la pista voltadora d’acord amb l’auto del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears de data 5 de maig de 2023.
  • 9.333,00€ per a les instal·lacions esportives, segons el Conveni firmat amb el Club Hípic fa anys. “En aquest cas no s’havia previst perquè es creia ja finalitzat. Ja que es va començar a pagar més tard del previst. Però encara s’havia de pagar enguany”.
  • 97.047,68€ per a suplementar, com a part ja del capítol d’inversions, la partida corresponent al projecte d’aparcament de Dalt Sa Quintana, d’acord amb la modificació del projecte aprovat.
  • 18.150,00€ per a la reparació de les filtracions de la pista de bàsquet del Poliesportiu Municipal, que també és considerar important. “Inversions necessàries i prioritàries per l’actual equip de govern”.

En paraules de Benejam, “hi ha partides pressupostàries no contemplades que són comprensibles, perquè o no eren previsibles o hi ha hagut un error d’intervenció lleu. Però, la gran majoria són partides que sabien o que podien preveure, i no ho van fer. Així, i en total, s’han d’agafar 1.371.857,56€ del Romanent de Tresoreria per a despeses generals”.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.