Rideon donarà servei de motos elèctriques a policies de tota Espanya

Itziar Lecea / Ciutadella – L’empresa menorquina, que va iniciar la seva aventura l’any 2011, ha estat seleccionada com un dels proveïdors oficials per part del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública per proveir de motos elèctriques a tota Espanya. Una fita que Fran Juliano, propietari de l’empresa, marca al calendari com una empenta per poder estendre la seva activitat més enllà de Menorca, potenciat a més l’ús de vehicles elèctrics.

Els inicis de Rideon
Rideon va néixer l’any 2012 com a empresa de lloguer de motos, en un moment en què el mercat de lloguer d’aquest tipus de vehicle a Menorca no estava tan estès com ara. “L’estacionalitat i la curiositat ens va forçar a cerca opcions fora de l’illa, perquè només fèiem feina de temporada”, recorda Fran Juliano, propietari de l’empresa. Així, van començar a donar servei també a altres llocs, com Mallorca, València, Barcelona i Madrid. Aquest creixement, sostingut en el temps, va culminar pocs abans de l’inici de la pandèmia, llevat de Madrid, on es van establir de manera definitiva durant l’any passat.

No van començar des d’un bon inici amb vehicles elèctrics, sinó que els van anar integrant a poc a poc. “Quan s’hi van posar les grans empreses, noltros no veiem clar que les motos elèctriques fossin un bon negoci, tot i que ara en tenim. La raó és que en aquest tipus de motos, penalitza molta el pes i la carretera. No és el mateix circular per ciutat que per carretera. De fet, amb el vehicle de combustió a benzina o gasoil, passa al contrari: la despesa és molt menor en carretera, mentre que la moto elèctrica gasta molt menys en ciutat”, explica en Fran.

Açò és degut a la configuració del propi vehicle elèctric, que empra part de l’energia cinètica que genera durant l’acceleració per carregar la bateria. “Per açò crec que el vehicle elèctric a Menorca no acabarà de quallar, perquè no són els millors per passar la carretera o fer camins, que és el que els turistes demanen quan venen a l’illa. No hi ha vehicles amb prou autonomia per a dur el pes de dues persones, amb motxilles, para-sols, etc., i arribar fins a Pregonda”, apunta Juliano.

El salt al servei públic
Tanmateix, les limitacions de les motos elèctriques a Menorca no han estat una limitació per a Rideon, que ha seguit apostant per aquest tipus de vehicles a altres llocs on donen servei. És el cas de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, amb els quals tenen un rènting de motos elèctriques. “Ha estat la manera d’arribar a altres institucions, com és el cas ara del Ministeri. Aquest va elaborar un acord marc al qual ens vam apuntar l’any passat, i hem anat seguint tot el procés fins aquesta setmana, quan ens han confirmat que érem dins.” Podria semblar que és un assumpte menor, però la realitat és que Rideon ha aconseguit posicionar-se com a la millor empresa per a oferir motos elèctriques davant empreses com les marques Honda o BMW.

“Hem hagut de complir amb moltes condicions i fer molta paperassa; entre altres, certificacions ISO de qualitat. Poder donar aquest servei dintre de l’acord marc ens serveix per donar-mos a conèixer dintre del sector”, assegura Fran. “Una de les claus és poder tenir la confiança del fabricant per a què l’empresa, en el meu cas Rideon, pugui presentar el seu producte davant l’administració. Però vaig tenir l’habilitat de convèncer a un dels fabricants per poder oferir els vehicles com a opció per a l’administració. ”

Pel que fa als tipus de vehicles, comenta que “treballem amb dues marques: Energica, que és una fàbrica italiana de motos elèctriques premium, amb molta autonomia; i Nerva, que és un scooter que encaixa molt per a vehicle policial”. Així, les motos de Rideon es poden sol·licitar per part de les administracions públiques que s’acullen a l’acord marc del Ministeri d’Hisenda, ja que són administracions sense prou capacitat per a fer una licitació pròpia. “L’ajuntament que estigui interessat a tenir motos elèctriques, sigui d’allà on sigui, té ara la possibilitat d’accedir als vehicles de Rideon sense haver de fer molta paperassa, perquè ja s’ha fet per a l’acord marc, que els serveix de garantia. En el moment en què un ajuntament demana motos, tenim un termini de dos mesos per fer l’entrega. En el cas que haguem d’afegir equipament extra policial, el termini s’allarga fins als tres mesos”, explica Fran.

D’aquesta manera, l’expansió d’un negoci de temporada ha afavorit una empresa petita de Menorca i l’ha ajudat a créixer més enllà de les nostres fronteres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.