El departament de Benestar Social s’enfronta a una reclamació patrimonial d’ 1,1 milions d’euros

El Consell Insular de Menorca s’enfronta a una reclamació patrimonial que pot ascendir a 1.153.350 euros. Aquesta reclamació patrimonial ve motivada pel procediment d’adopció d’un menor, on la família va mostrar la seva disconformitat amb l’actuació del servei del Consell. Segons ha explicat en roda de premsa aquest divendres, 25 d’agost, la consellera de Benestar Social, Carmen Reynés, aquesta reclamació patrimonial es va presentar el 27 de novembre de 2017. “És totalment legítim que qualsevol ciutadà pugui presentar una reclamació. El que no ho és, és que s’hagi trigat des del Consell sis anys a tramitar un procés que s’hauria d’haver tramitat en sis mesos com estableix la llei. No s’ha donat resposta a una persona durant 6 anys, estava pendent de resolució sine die“, ha afirmat Reynés.

“És un assumpte que ens crea preocupació, d’una banda, per les negatives conseqüències que tindrà la reclamació per al Consell i per a tots els menorquins. I, en segon lloc, per l’evident i gravíssima desídia dels anteriors responsables en retardar i no donar la celeritat que es mereix un tema com aquest”, ha explicat la consellera de Benestar Social.

La consellera ha indicat que quan es va presentar la reclamació patrimonial la directora insular era qui després seria consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, i que el procediment ha estat totalment paralitzat, especialment en dos períodes de temps: Durant un any i vuit mesos, del 16 de desembre de 2019 fins al 21 d’agost de 2021, “on no es va fer res”, ha explicat Reynés. I durant un any i nou mesos, des del 17 de novembre de 2021 fins que ha estat reprès fa dues setmanes per l’actual equip de Govern.

La consellera de Benestar Social i el director insular d’Atenció Social, Daniel García del Mar, també han expressat que durant la tramitació del procediment “va haver-hi un error molt greu”: “el 3 de desembre de 2019, sense que s’haguessin presentat al·legacions pel reclamant, el Consell va elevar l’expedient al Consultiu sense adjuntar la proposta de resolució (un tràmit obligatori), el que va suposar la seva devolució al Consell perquè procedís a l’elaboració d’aquesta proposta. I no va ser fins al 26 d’octubre del 2021 (un any i vuit mesos després) que es va elaborar la proposta de resolució i es va donar trasllat a l’altra part, qui en aquest moment sí que va presentar al·legacions, el 17 de novembre de 2021. Llavors, es torna a produir una nova paralització, quan el Consell hauria d’haver elevat la proposta al Consultiu com estableix la llei en el termini de deu dies, i no s’ha fet fins que des del nou equip de govern, el passat 7 d’agost, ho vam remetre”.

La consellera de Benestar Social i el director insular d’Atenció Social han agraït el treball conjunt i l’ajuda dels tècnics del Consell, ja que en poc més de dues setmanes s’ha procedit a contestar a les al·legacions efectuades per la reclamant i a posar a la disposició del Consell Consultiu la proposta de resolució paralitzada des del 17 de novembre de 2021. En aquesta proposta s’ha introduït, a més, un nou càlcul indemnitzatori amb la finalitat de minimitzar l’impacte que aquesta reclamació pugui implicar per als ciutadans.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.