La presidenta Marga Prohens visita Son Mesquidassa per conèixer com avança la campanya de la DO Oli de Mallorca La campanya de la DO Oli de Mallorca supera ja els 2,5 milions de quilos d’oliva recollida i més de 350.000 litres d’oli produïts

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Marga Prohens, juntament amb el conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, Joan Simonet, ha visitat aquest divendres la tafona de Son Mesquidassa, a Felanitx, per tal de conèixer com avança l’actual campanya de recollida d’oliva amb destinació a la DO Oli de Mallorca. Juntament amb els titulars de l’explotació, Cristòfol Rosselló, i el seu gerent, Juan Alcaide, han fet un recorregut per les instal·lacions i han pogut valorar la situació del sector en un context en el qual el preu d’oli d’oliva en l’àmbit nacional continua amb la seva tendència alcista.

Prohens ha explicat que les dades d’aquesta campanya de l’oli superen ja els 2,5 milions de quilos d’oliva recollida i més de 350.000 litres d’oli amb denominació d’origen produïts: «Estam davant un clar exemple, si no el millor, d’un sector primari viu, al qual volem acompanyar i donar suport perquè és clau per a les nostres Illes». Per això, ha assenyalat la presidenta del Govern, la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural disposarà l’any que ve d’un pressupost de 152 milions, 24 milions més que el 2023, un 18,7 % més. «Refermam l’aposta pel sector primari, pel nostre camp, pels nostres pagesos i productors i pel producte local», ha dit Prohens.

La presidenta de l’executiu ha recalcat que el sector primari i la pagesia «no és per a nosaltres un decorat, sinó que és un sector econòmic, que volem fer rendible». Prohens ha insistit en el fet que, malgrat les dificultats d’aquest sector, especialment les vinculades a la insularitat, «el producte de proximitat i de qualitat que es produeix a les Balears és una garantia d’èxit, i una de les millors proves n’és l’oli».

«El camp, el sector agrari i productes com l’oli són una senya d’identitat de les Illes, que ens connecten amb les nostres arrels, amb la nostra manera de ser i amb la nostra història, que constitueix un patrimoni que hem de preservar», ha manifestat la presidenta del Govern.

Per part seva, Simonet ha destacat que «l’oli de la DO Oli de Mallorca és un producte local d’alta qualitat i diferenciat que, a més, no ha sofert les pujades de preu que han tingut la resta d’olis. Per tant, en aquests moments, adquirir oli de Mallorca és una excel·lent oportunitat per al consumidor, que consumeix un producte més sostenible i que al mateix temps ajuda en la lluita contra el canvi climàtic». El conseller ha afegit que «ja podem dir que aquesta anyada és molt bona, tant en quantitat com en qualitat».

A la visita també hi han assistit la batlessa de Felanitx, Catalina Soler; el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local del Govern, Joan Llabrés; el president del Consell Regulador de la DO Oli de Mallorca, Joan Mayol, i una representació dels productors inscrits en la DO. Durant la trobada, s’han donat les dades provisionals de recollida d’oliva i producció d’oli de l’actual campanya, que reflecteix un augment de la producció. Encara que no ha finalitzat, s’han recollit de moment 2.684.408 quilos d’oliva, un 51 % més respecte al mateix període de l’any passat. A més, i segons dades de la DO Oli de Mallorca, ja s’han produït 359.062 litres d’oli d’oliva verge extra.

Respecte del nombre de productors, la DO Oli de Mallorca en suma un total de 1.122, un 3 % més que la campanya del 2022-2023. La superfície cultivada també ha augmentat un 4,94 % més que la campanya anterior i actualment hi ha 4.329,8 hectàrees d’oliverar destinat a oli DO de Mallorca, 203,5 hectàrees més respecte a 2022. El nombre d’oliveres, per tant, també ha augmentat respecte del 2022 en un 3,02 %. En l’actualitat, hi ha 857.501 oliveres.

Baleària

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.