Baleària mostra a Fitur el seu segon fast ferry propulsat a gas, que unirà Barcelona amb Menorca i Mallorca La naviliera ha invertit 126 milions d'euros en la construcció del 'Margarita Salas', que començarà a operar aquest juny a la ruta Barcelona-Ciutadella-Alcúdia

El president de Baleària, Adolfo Utor, ha mostrat les principals característiques del seu segon fast ferri propulsat a gas la presidenta del Govern Balear, Marga Prohens, i el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, en una trobada celebrada aquesta tarda al estand de la naviliera a Fitur, al qual també han assistit altres autoritats i representants de les drassanes. El fast ferri Margarita Salas es troba en la fase final de construcció a les drassanes Armon de Gijón i està previst que comenci a operar aquest juny a la ruta Barcelona-Ciutadella-Alcúdia.

El Margarita Salas millora les prestacions més competitives del seu bessó Eleanor Roosevelt, el fast ferri pioner en innovació i sostenibilitat que connecta Dénia-Eivissa-Palma des del maig del 2021. El nou vaixell, que enllaçarà la Ciutat Comtal amb Mallorca i Menorca, incrementarà un 10% la potència i tindrà més amplitud respecte al vaixell homòleg, gràcies a la incorporació d’una segona coberta de passatge. D´aquesta manera, a partir d´aquest estiu, Mallorca, Menorca i Eivissa estaran connectades a la Península mitjançant fast ferries que naveguen a gas natural. A més, cal recordar que les connexions entre Eivissa i Formentera disposen del primer ferri elèctric d’Espanya amb zero emissions al port.

“La nostra vocació de servei públic i el nostre compromís amb el territori es materialitza a Balears amb la incorporació dels vaixells més nous de la nostra flota per garantir el servei durant tot l´any”, ha ressaltat el president de la naviliera, Adolfo Utor. “La ruta que uneix Barcelona amb Mallorca i Menorca és una de les més reeixides, i amb el nou fast ferry, oferirem rapidesa i confort sense comprometre la nostra ecoeficiència i sostenibilitat gràcies a l´ús del gas natural”.

Utor ha recordat que el nou catamarà és l’onzè de la naviliera dotat de motors duals de gas, un combustible que redueix les emissions contaminants. Aquesta flota innovadora situa Baleària en una posició de lideratge en l’objectiu de la descarbonització, ja que els motors duals permetran en un futur consumir energies renovables neutres en emissions de CO2.

Per part seva, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat la unió de la Comunitat Valenciana i les Illes Balears per mar a través d’empreses com Baleària i les seves fast ferries ecoeficients. En aquest sentit, ha assenyalat que el nou Margarita Salas se suma a la flota amb què opera la companyia de Dénia fa que la Comunitat valenciana “sigui més competitiva atractiva i sostenible”.

Finalment, la presidenta del Govern de les Illes Balears, Marga Prohens, ha agraït a Baleària “per apostar una vegada més de manera decidida per les illes”, i ha destacat que el Govern comparteix amb la naviliera “el compromís d’avançar cap a la descarbonització del mar, on Baleària és referent”. Prohens també ha destacat que el nou vaixell “reforçarà la connectivitat marítima de l’arxipèlag” i ha posat èmfasi que el fast ferri “porti el nom d’una dona com Margarita Salas, científica i sens dubte un referent que posar en valor”.

Característiques
El Margarita Salas, que està sent construït a les Drassanes Armon de Gijón, fa 123 metres d’eslora i 28 de màniga i té capacitat per a 1.200 passatgers i 450 vehicles, igual que l’Eleanor Roosevelt. Com a novetats destaquen una segona coberta de passatge, més amplitud als espais interiors i la terrassa, i unes butaques més confortables al saló VIP. Els passatgers gaudiran de serveis com ara cafeteria, botiga, zona infantil amb jocs digitals interactius, accés a internet i cobertura de WhatsApp gratuïta durant tota la travessia, targeta d’embarcament via WhatsApp amb assignació de butaca, plataforma gratuïta d’entreteniment digital o zona de mascotes aclimatada i amb videovigilància.

A més, disposarà d’un sistema d’estabilització per reduir el moviment i millorar el confort, així com innovacions d’alta tecnologia per minimitzar les vibracions i els sorolls. A més, compta amb el sistema OPS (Onshore Power Supply) per a la connexió elèctrica a terra durant les seves estades a port i equips de mesurament per monitoritzar el consum real de combustible o calcular l’eficiència dels motors, entre altres funcionalitats.

Baleària ha invertit 126 milions d’euros en la construcció del Margarita Salas, el finançament del qual ha comptat amb la participació dels Fons Next Generation de la Unió Europea, dins del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.