Illa Marquès, nova gerent de Ciutadella Antiga: “La idea és continuar amb les dinàmiques establertes”

Itziar Lecea / Ciutadella – Illa Marquès Coll no formava part de Ciutadella Antiga quan, fa poc més d’un mes, va dir sí al càrrec de gerència de l’associació de comerciants.” Hi vaig aterrar perquè conec a en Macià Coll de fa molta estona; i va ser ell que m’ho va proposar. Jo sabia que ell tenia ganes de fer una passa cap a una altra direcció, i el projecte em va semblar prou interessant”, comenta. Inicia aquesta etapa amb una renovació de junta, que presideix Marta Rodríguez. I que, per ara, seguirà la línia que l’associació ha construït durant els darrers 20 anys.

Primer de tot, qui és n’Illa Marquès i com ha assumit el càrrec de gerent de Ciutadella Antiga?
Som de Ciutadella, he viscut sempre aquí, a banda de l’època que vaig sortir a estudiar fora. Consider que som una persona amb inquietuds, i a nivell professional m’he dedicat sempre als sectors de serveis i hostaleria. I pel que fa als estudis, sempre m’he enfocat cap a les branques d’arts i disseny. Durant uns anys he estat gerent a un hotel del centre històric, pel que conec les dinàmiques s’hi creen, tot i que no en som vesina.

Pel que va a Ciutadella Antiga, de moment, com va ser un canvi una mica ràpid, la idea és seguir amb les dinàmiques i propostes que ja estan establertes; i el temps ja dirà. Per ara, anirem fent petits canvis, cap a on allà vegi que jo puc aportar. Però m’he donat de marge un primer any per familiaritzar-me amb la dinàmica de l’associació.

Quina visió creus que pots aportar?
A curt termini, la meva idea és donar una empenta a donar més visibilitat a través de les xarxes socials, tot i que hi ha un equip que es dedica a fer les campanyes. Crec que puc posar el meu granet d’arena en aquest sentit.

Fa poc vau obrir la campanya pels artistes per l’Street Art 2024, ja és una primera passa feta.
És la primera campanya que em toca organitzar, i la dinàmica serà com en anys anteriors. L’organització serà la mateixa, i ja tenim obert el termini per a què els artistes puguin presentar les seves propostes. Hi ha ajudat bastant el fet que en Macià m’ha passat un bon llistat de contactes d’artistes, perquè al cap i a la fi, ells són els que creen l’Street Art de Ciutadella.

 

I altres activitats que estiguin en agenda?
Els clàssics de Street Art, Teatre de Butxaca i campanya de Nadal, segur que els tiram endavant de nou. Després, amb l’equip de la nova junta, tot el que puguem crear extra…

Has entrat en un moment de renovació de junta. Com ha estat aquest canvi?
La junta s’ha renovat sobretot amb l’entrada de na Marta Rodríguez, que ara és presidenta, però hi ha membres que ja fa estona que hi són de dins. És el cas de na Roser Seguí, que n’és la vicepresidenta, en Carlos Febrer que és el nou tresorer, o na Paqui Casanovas i en Quique Sintes, que són vocals. També hi ha persones que fa manco temps que hi són, com n’Ignasi Saura, que és el secretari. S’hi afegeixen a l’equip n’Anna Bagur, en Biel Bagur i na Maria Antònia Torrent.

S’ha de tenir en compte que, tanmateix, les decisions que tiram endavant són responsabilitat de la junta, amb la qual ens trobam cada dues setmanes. Jo som l’encarregada de posar les decisions preses a la pràctica. Pot semblar una feina molt solitària, perquè a l’espai Sant Josep hi som tota sola. Però estic totalment estalonada per l’equip.

Quines són les inquietuds més urgents dels comerços?
Per ara, m’hi falta aprofundir, perquè hem tingut poques reunions des que vaig accedir al càrrec. Però un tema que ja hem plantejat és el de la necessitat de la fibra òptica al centre històric. Avui en dia, per fer feina, és del tot necessari estar connectat, i els comerços no n’estan exclosos. Sabem que hi ha solucions temporals, però la incertesa de com s’ha d’actuar i com es pot resoldre, és allà.

L’altre tema important que estem tractant ara mateix és el de la renovació del portal web, pel que estem molt en contacte amb els comerciants i amb tots els equips que s’hi veuen implicats. S’ha de dir que ara mateix tenim un web que s’havia quedat una mica obsolet, i és una feina de renovació que ja s’havia iniciat abans de jo entrar. Paral·lelament, s’ha renovat també la imatge de Ciutadella Antiga.

A nivell personal, què creus que li falta al centre històric per ser atractiu, comercialment?
La feina dels comerciants és bona, el que falta és crear consciència que som noltros mateixos els que ens hem de tornar a girar cap a lo que és local. El discurs de Ciutadella Antiga no ha canviat, el que ha de canviar és la mirada dels que vivim aquí, apostant, també per un consum molt més responsable.

Com a associació, Ciutadella Antiga gaudeix de bona salut?
Ara mateix estem entre 80 i 90 socis, i és una de les parts que tenc clar que m’agradaria fer-hi feina. Voldria tornar-li a donar una empenta i veure com ajuntar nous socis. És una associació que fa una feina molt bona, i com més seguem, més força tindrem. A nivell de campanyes, la feina es dona a conèixer. Però, a nivell intern, també hi ha moltes hores invertides que han ajudat a tenir força. No només per la part comercial, sinó pel fet d’alçar junts la veu quan ens trobam amb dificultats i, especialment, quan hem de fer peticions a les institucions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.