La necessària normativa dels VMP: un alè per als vianants?

Amb l’aparició dels patinets a motor, o VMP (vehicles de mobilitat personal, aquest nom tan descriptiu que serveix tant per velos com per patinets), vam haver de mirar més de dues i tres vegades abans de creuar un pas de zebra. Fins i tot hem hagut de fer un “alerta!” a carrers del centre històric, ja que, durant un temps, la normativa per regular l’ús d’aquest transport brillava per la seva absència.

Tanmateix, des de l’any passat, la Policia Local va prendre mans a l’assumpte i va iniciar campanyes tant informatives com sancionadores pels conductors d’aquests tipus de vehicles. Sembla que aquestes campanyes han donat resultats esperançadors; però encara hi ha mancances que s’han de tenir ben presents, i que semblen d’una lògica aclaparadora. Com el fet que un VMP no pot circular per vies interurbanes, ja que la velocitat màxima permesa en aquestes supera els 30 km/h -els VMP només poden circular a 25 km/h màxim-. O que en cas que es vagi per una zona amb afluència de persones, s’ha de respectar una distància d’un metre.

Semblen normes evidents, i que tampoc se’ns fan tan estranyes, ja que fa temps que veiem circular velos, tant normals com a motor, pels carrers de Ciutadella. I no són vehicles tan diferents entre ells. Però encara hi ha conductors que no les han adoptades, i sembla que tampoc assimilades. I sempre n’hi haurà d’aquests, com passa amb tot; però almenys haurem aconseguit evitar els accidents tan desastrosos que eren notícia gairebé diària fa uns anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.