Menorca es presenta com una destinació pionera en sostenibilitat a la convenció de Turespaña El president del Consell Insular, Adolfo Vilafranca, participa en una taula rodona sobre noves estratègies turístiques

Menorca s’ha presentat com una destinació pionera en sostenibilitat a la IV Convenció de l’Institut de Turisme d’Espanya (Turespaña), que se celebra fins aquest dijous, 3 d’octubre, amb un programa que dur per nom “Tot canvia una altra vegada: tecnologies emergents per a un nou model turístic”.

El president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca, ha participat en la taula rodona “Noves estratègies turístiques”, moderada pel director general de Turespaña, Miguel Sanz, i la directora general de Polítiques Turístiques del Ministeri d’Indústria i Turisme, Ana Muñoz.

A la taula rodona també hi ha participat el conseller de Turisme, Comerç i Consum del País Basc, Javier Hurtado; el viceconseller de Turisme, Comerç i Esports de la Comunitat de Madrid, Luis Martín; el secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana, José Manuel Camarero, i el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Miquel Samper.

Durant la convenció, Vilafranca ha relatat que Menorca va apostar fa més de 30 anys per la sostenibilitat. “Volem compaginar la protecció del territori amb el desenvolupament econòmic. Tenim el 68% del territori protegit, i això ens ha permès conservar el paisatge de manera excepcional respecte d’altres territoris. Una de les eines creades per açò és el Pla Territorial Insular, que és una normativa que ha permès separar els nuclis tradicionals de les zones turístiques. Volem evitar la mescla entre habitatges turístics i residencials, i augmentar la qualitat dels habitatges turístics. I estem incentivant la renovació de la planta hotelera, perquè és imprescindible per atreure un turisme de més qualitat”, ha afegit Vilafranca.

Per avançar en sostenibilitat, el president del Consell Insular ha relatat com l’illa té una temporada turística consolidada de 5 mesos, però que l’objectiu és que sigui de 9. “La nostra estratègia implica promocionar totes les activitats de les quals disposem fora de temporada, com la cultura, l’esport i la gastronomia. Tenim tres mercats principals en l’àmbit internacional: primer, el britànic, que de fet l’interès del turisme britànic per la cultura ha crescut 13 punts. Després el mercat francès, que és el que més creix amb diferència. No fem promoció de sol i platja. El turista francès cerca experiències i gastronomia. I després tenim el visitant italià, on creiem que podem incrementar la franja de mesos en els quals poden venir a Menorca”, ha dit Vilafranca.

Com a estratègia present i futura, el president del Consell Insular ha assegurat que millorar la connectivitat en temporada baixa és essencial pels residents i els visitants. “Aquest hivern estarem units en ruta directa amb Saragossa, París i Londres. Ens interessaria trobar una connexió amb el sud d’Espanya, ja que això ens ajudaria a atreure turisme americà, que és d’alt poder adquisitiu”, ha conclòs Vilafranca.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.