Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

El gestor d’expedients RIPEA agilitza la gestió del domini públic marítim-terrestre amb més del 50% de les sol·licituds tramitades digitalment El conseller Lafuente destaca que la modernització en la gestió del litoral “agilitza tràmits i garanteix una administració més eficient”

El gestor d’expedients RIPEA, en ús des de fa dos mesos per la Direcció General de Costes i Litoral de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l’Aigua, s’està consolidant com una eina clau per a la modernització administrativa. Des de la seva posada en marxa, més del 50% de les sol·licituds relacionades amb la gestió del domini públic marítim-terrestre (DPMT) s’han tramitat de manera telemàtica, fet que ha permès agilitzar els processos i millorar l’eficiència en l’administració del litoral.

En aquests dos primers mesos de funcionament, RIPEA ha registrat un notable volum d’expedients. En l’àmbit de les instal·lacions temporals i serveis de temporada, s’han tramitat 50 sol·licituds a través de RIPEA, superant les 42 rebudes pel canal tradicional.

Pel que fa als expedients relacionats amb activitats diverses al DPMT, 30 han ingressat pel sistema tradicional i 10 a través de RIPEA. En el cas de les produccions audiovisuals, 17 sol·licituds s’han gestionat mitjançant el mètode convencional, mentre que 4 han utilitzat la nova plataforma. Cal assenyalar que una part significativa dels expedients gestionats pel canal tradicional prové d’ajuntaments, que estan obligats a seguir aquest procediment.

El conseller de la Mar i del Cicle de l’Aigua, Juan Manuel Lafuente, i el director general de Costes i Litoral, Carlos Simarro, han presentat avui en roda de premsa els resultats inicials del sistema, ressaltant els beneficis que ha suposat tant per als usuaris com per als tècnics responsables de la seva gestió. “La digitalització d’aquests procediments no només simplifica la tramitació per a la ciutadania, sinó que també millora l’organització interna, ja que la documentació es rep completament informatitzada, permetent una revisió més ràpida i efectiva”, ha afirmat Lafuente.

Simarro ha subratllat que la implantació de RIPEA respon al compromís del Govern amb la modernització i la transparència en la gestió del litoral. “Aquest sistema ens permet optimitzar recursos, reduir els temps de tramitació i garantir una major seguretat jurídica en l’accés i ús del domini públic marítim-terrestre”, ha explicat.

En termes operatius, les dades també reflecteixen un impacte positiu en la càrrega de treball dels tècnics de la Direcció General de Costes i Litoral. La plataforma continuarà en constant desenvolupament per ampliar el seu abast i millorar-ne la usabilitat. Amb aquests resultats, RIPEA referma el seu paper com una eina fonamental per a la modernització de l’administració pública, facilitant la tramitació de permisos i concessions tant per a particulars com per a entitats públiques i privades.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.