Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

L’Ajuntament de Ciutadella i la Fundació Baleària signen un conveni de col·laboració en l’àmbit de la cultura i l’art La primera d’aquestes col·laboracions entre l’Ajuntament de Ciutadella i la Fundació Baleària serà l’espectacle de videomapping que tindrà lloc a la Plaça del Born la nit del 25 de juny

L’alcalde de Ciutadella, Llorenç Ferrer, i el president de la Fundació Baleària, Ricard Pérez, han signat un conveni de col·laboració entre les dues entitats que compromet les dues parts a treballar juntes en la difusió de la cultura, l’art, els espectacles i les activitats educatives de Ciutadella en l’àmbit del Mediterrani, i en l’intercanvi artístic entre territoris. 

La Fundació Baleària col·laborarà, en la mesura de les seves disponibilitats, possibilitats i programes, en les activitats educatives, socials, artístiques i culturals organitzades per l’Ajuntament de Ciutadella i que siguin acordades per les dues parts, amb participació d’artistes locals.

La primera d’aquestes col·laboracions entre l’Ajuntament de Ciutadella i la Fundació Baleària serà l’espectacle de videomapping que tindrà lloc a la Plaça del Born la nit del 25 de juny, com a fi de festa després de la revetlla de Sant Joanet, i que serà dissenyat per l’empresa menorquina Iluminam.

 El videomapping és una tècnica visual que consisteix a projectar imatges acompanyades de sons i música sobre diferents superfícies, preferentment d’edificis. La nit de Sant Joanet, l’espectacle de videomappingtindrà lloc a la Plaça del Born, després del concert de la revetlla, i la projecció es farà sobre l’enfront del Palau Torre-Saura, popularment conegut com Cas Comte. 

L’Ajuntament de Ciutadella, per la seva part, col·laborarà amb el programa “Llotges de la cultura” de la Fundació Baleària, deixant un espai adient de Can Saura perquè l’entitat hi pugui muntar anualment algunes exposicions i concerts. Aquest programa promou l’intercanvi artístic, musical i cultural entre territoris de la Mediterrània occidental units per la naviliera Baleària, facilitant així que els artistes de Ciutadella puguin mostrar la seva obra fora de Menorca, i també la presència a Ciutadella d’obres i artistes d’altres indrets. 

Aquestes exposicions o altres actes que puguin ser organitzats a Ciutadella per part de la Fundació Baleària es faran en coordinació amb el Servei de Cultura municipal i amb una previsió suficient de dates que permetin combinar-les amb l’activitat usual de Can Saura. 

Tant l’alcalde de Ciutadella com el president de la Fundació Baleària han mostrat la seva satisfacció per la signatura del conveni, que obre la porta a una feina conjunta de les dues entitats en benefici de la cultura, l’art i els artistes locals, i a l’enriquiment cultural i social fruit de l’intercanvi.

 

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.