Aquest dimarts va tenir lloc a l’Hotel Meliá Cala Galdana la presentació oficial de les Jornades Gastronòmiques “Menorca al Plat”, que celebren aquest any la seva 12a edició consolidant-se com una de les cites gastronòmiques més esperades del calendari gastronòmic de l’illa.
L´acte va comptar amb la participació d´Antonio Sansaloni, president de l´Associació Menorquina de Cafeteries, Bars i Restaurants adherida a PIME Menorca; i dels col·laboradors amb representació de Begoña Mercadal, directora de la Fundació Foment del Turisme de Menorca; i Carolina Quevedo, gerent de la DOP Formatge Mahón-Menorca, que van destacar la importància d’aquesta iniciativa com a motor de promoció del producte local, la cuina menorquina i l’impuls a l’activitat de restauració a l’inici de temporada.
Sota el lema “Degusta els sabors típics de Menorca”, les jornades se celebraran des d’avui divendres 23 de maig a l’1 de juny del 2025, amb la participació de 14 restaurants repartits per tota l’illa. Cadascun oferirà un menú especial de migdia i/o nit, que inclourà una degustació de formatge Mahón-Menorca, plats elaborats amb receptes tradicionals o productes locals, postres vinculades a la rebosteria menorquina i una copa de vi (preferentment de cellers menorquins), a més de pa. El preu del menú serà fixat lliurement per cada establiment.
Com en edicions anteriors, la DOP Formatge Mahón-Menorca col·labora amb el lliurament de dues peces de formatge a cada restaurant participant, reforçant així la visibilitat d’un dels productes estrella de la gastronomia insular.
Els establiments participants són:
- Moli d’es Racó (Es Mercadal)
- Hotel Jeni & Restaurante (Es Mercadal)
- Menú Hotel Jeni & Restaurante (Es Mercadal)
- Restaurante Café Bistro Sol 32 (Es Mercadal)
- Mesón Can Jaume (Es Mercadal)
- Aquarium Port Ciutadella (Ciutadella)
- Menú Aquarium Port Ciutadella (Ciutadella)
- Aquarium Calan Bosch (Ciutadella)
- Menú Aquarium Calan Bosch
- Sa Parrilla des Lago (Ciutadella)
- Menú Sa Parilla des Lago (Ciutadella)
- Mesón Rías Baixas (Ferreries)
- Cape Nao Restaurant (Ferreries)
- Menú Cape Nao Restaurant (Ferreries)
- Restaurante Don Tomás (Es Migjorn)
- Sa Parereta d’en Doro (Sant Lluís)
- Menú Sa Parereta d’en Doro (Sant Lluís)
- Sa Pedrera des Pujol (Sant Lluís)
- Casino Sant Climent (Sant Climent)
- Sant Joan de Binissaida (Es Castell)
- Menú Sant Joan de Binissaida
- A la pàgina web www.gastronomiamenorca.es es podran consultar els menús i si el servei és de migdia o migdia i nit.
L´organització anima els comensals a reservar amb antelació, ja que es preveu una alta demanda, i recorda que la campanya comptarà amb una àmplia difusió promocional en col·laboració amb la Fundació Foment del Turisme de Menorca i altres entitats.
La 12a edició de “Menorca al Plat” convida a gaudir dels sabors autèntics de l’illa, apostant per una cuina amb arrels, producte de qualitat i talent local