Setmanari El Iris del 3 de juny de 1950

El Setmanari El Iris del 3 de juny de 1950 obria la portada amb el comiat del comandant Joan Tous, cap de la plaça militar de Ciutadella, pel fet que l’Estat eliminava aquesta plaça militar en vigència des de 1905. L’apotecari Cavaller en glosava la història d’aquesta i també del desaparegut quarter de Dalt Sa Quintana. La Instàntania de l’Apotecari Martí parlava de la proximitat de les festes de Sant Joan i de Menorca com l’illa blanca i blava per la seva llum. Els salesians havien celebrat amb solemnitat la festivitat de Maria Auxiliadora.

S’anunciava pel 8 de juliol una exposició de fotografies de l’illa al Cercle Artístic.

Es beneïa una càmera frigorífica per a la conservació de gelats a “La Menorquina” a les seva fàbrica d’Alaior. La instal·lació de la marca “Iter” constava de tres càmeres que podien mantenir una temperatura de 20 graus sota zero amb una capacitat de 120 litres de mantegat i 300 caixes de blocs i bombons gelats.

El 15 de juny s’havia de celebrar a l’Escola Graduada Joan Benejam, l’acte d’entronització dels Sagrats Cors de Jesús i Maria.

El primer de juny era batiat el fillet Santiago, fill de Miquel Taltavull Monjo, del Banc Menorquí de Crèdit, i Antònia Anglada Mesquida. Van ser els seus padrins el seu avi, Jaume Anglada Moll, i la seva àvia materna, Clara Monjo Marquès.

El 29 de maig era batiada la filleta Anna Teresa, filla de Jaume Rotger Gorrías i Margarita Coll Anglada. Van ser els padrins l’avi matern, Joan Rotger Moll i l’àvia materna, Joana Anglada Planas.

El primer de juny es casaven a la Catedral, Antoni Muntaner Pons i Cruz Anglada Capó. Va beneir la cerimònia el l’arxiver i cronista diocesà Fernando Martí Camps. En van ser testimonis Francesc Florit Piedrabuena i Marcial Llorens Febrer.

Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Carpeta Ciutadana CIME