Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement
Hauser & Wirth Tardor

El Govern impulsa el «Xec formació», un programa pilot d’1 milió d’euros amb cursos gratuïts per a sectors estratègics Es podrà sol·licitar a partir del dilluns 8 de setembre i oferirà més llibertat a les persones per triar centre, especialitat i dates

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer, i el director del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Ismael Alonso, han presentat avui el programa pilot «Xec formació». El pla, dotat amb 1 milió d’euros, es podrà començar a sol·licitar a partir del pròxim dilluns, 8 de setembre.

Aquesta iniciativa innovadora està destinada a millorar les oportunitats laborals de la ciutadania i a donar resposta a les necessitats del teixit productiu de les Illes. El nou instrument permet subvencionar formació presencial en especialitats estratègiques com la fontaneria, l’electricitat, la climatització, l’eficiència energètica i la prevenció de riscos laborals (PRL), entre d’altres.

Com funciona el «Xec formació»

El programa introdueix un mecanisme pioner: quan una persona sol·licita participar-hi, el SOIB li concedeix un xec formatiu, que equival a l’import subvencionat del curs. Amb aquest xec, el participant pot triar l’acció formativa que millor s’adapti al seu perfil i les seves necessitats, seleccionant l’especialitat, el centre de formació i les dates dins l’oferta disponible de les entitats adherides. D’aquesta manera, es garanteix més flexibilitat i llibertat de decisió a les persones beneficiàries, alhora que s’assegura que la formació estigui vinculada a sectors amb demanda laboral elevada.

La consellera Catalina Cabrer ha destacat que «aquest programa pilot suposa un pas endavant en les polítiques actives d’ocupació, perquè dona llibertat a les persones per escollir la formació que més els interessa i, al mateix temps, concentra l’esforç públic en els sectors amb més oportunitats de feina i millor futur. El Govern compleix la paraula donada amb la posada en marxa del Xec formació, tal com es va comprometre al programa electoral».

Import i pressupost

Les accions formatives tenen un import subvencionat que oscil·la entre 171,60 i 772,20 euros, en funció de l’especialitat. Es poden iniciar des de la publicació de la llista d’entitats adherides al web del SOIB i es podran executar fins al 28 de febrer de 2027.

El pressupost total d’aquest pla pilot és d’1 milió d’euros i hi poden accedir tant persones desocupades, que han de demanar cita prèvia amb un orientador i acudir físicament a les oficines del SOIB, com persones ocupades, que s’hi poden inscriure a través de les entitats adherides.

Entitats de formació i cursos disponibles

En aquesta primera fase, hi participen cinc entitats de formació amb una àmplia oferta de cursos:

ASINEM

  • Càlcul i disseny d’instal·lacions de gas
  • Domòtica i monitoratge del consum a edificis
  • Fonaments bàsics d’electricitat
  • Hidrogen renovable
  • Instal·lació de climatització eficient
  • Instal·lació i manteniment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica
  • Lampisteria
  • Preparació i justificació de subvencions per a la instal·lació d’energia renovable

Fundació Patronat Obrer de Sant Josep

  • Lampisteria

Fundació Laboral de la Construcció

  • Muntatge de bastides i torres tubulars
  • Operacions amb plataformes elevadores mòbils de personal (PEMP). Categories 3A i 3B
  • PRL per a treballs de pintura
  • PRL per a muntador d’escaiola, placa de guix laminat i assimilats
  • PRL per a operadors d’aparells elevadors
  • PRL per a treballs de lampisteria
  • PRL per a treballs d’electricitat
  • PRL per a treballs d’obra de paleta
  • PRL per a vehicles i maquinària de moviment de terres

HOTECMA

  • Fonaments bàsics d’electricitat
  • Lampisteria

Infocal Formació

  • Instal·lació de climatització eficient
  • Lampisteria
  • Muntatge i manteniment d’instal·lacions d’aerotèrmia aplicades a la climatització

Amb aquest programa el SOIB reforça la seva aposta per una formació de qualitat, adaptada a les necessitats de les empreses i del mercat laboral, i ofereix a la ciutadania noves oportunitats per millorar l’ocupabilitat i progressar professionalment.

Més informació al web del SOIB: Convocatòria «Xec formació 2025-2027».

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.