Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement
Hauser & Wirth Tardor

Èxit rotund de la vetllada “Lluna plena, plaça plena” a la Plaça des Born Ciutadella viu una nit de convivència, música i astronomia sota la lluna plena

Diumenge passat, la Plaça des Born es va convertir en el gran punt de trobada de la ciutadania amb la celebració de la festa “Lluna plena, plaça plena”. El sopar a la fresca, organitzat per l’Ajuntament de Ciutadella coincidint amb la nit de lluna plena i eclipsi, va aconseguir una participació massiva, amb centenars de persones que van acudir a la plaça portant el seu menjar i beure per compartir en un ambient de convivència i solidaritat.

Les més de 40 taules i centenars de cadires disposades per l’Ajuntament es van ocupar en pocs minuts. Molts grups de famílies i amics es van organitzar portant també les seves pròpies taules i cadires, reforçant el caràcter comunitari i obert de la trobada. L’anècdota de la nit la van protagonitzar alguns visitants i turistes que, sorpresos pel bon ambient, es van apropar a la plaça i fins i tot es van afegir a compartir estona i rialles amb els veïns i veïnes de Ciutadella.

Activitats infantils i música popular

La festa va començar a les sis del capvespre amb els jocs i inflables preparats per Bota i Juga, que van fer les delícies dels fillets i filletes. L’activitat infantil va donar pas a partir de les vuit del vespre a l’actuació de Feim Poble, que va amenitzar la plaça amb cançons populars que el públic va acompanyar cantant amb alegria.

El sopar a la fresca es va inaugurar oficialment a les nou de la nit, i l’ambient festiu va continuar amb el concert del grup Fet a Mar, que va fer cantar i ballar a una plaça ben plena fins ben entrada la nit.

La ciència, també protagonista

La vetllada va tenir també un vessant divulgatiu gràcies a la Secció Astronòmica del Cercle Artístic de Ciutadella, que va instal·lar dos grans telescopis a la plaça per observar l’eclipsi de lluna. Tot i que el cel es va mantenir ennuvolat durant bona part de l’esdeveniment, una gran quantitat de persones de totes les edats es van interessar per l’activitat i van poder aprendre sobre el fenomen astronòmic.

Quan els núvols es van començar a desfer, a pocs minuts de finalitzar l’acte, desenes de persones van tenir l’oportunitat de contemplar la lluna amb tota comoditat a través dels telescopis, tancant així la jornada amb un moment màgic que va ser molt aplaudit.

Col·laboració veïnal i nova vida per a la plaça

Cal destacar la implicació de les quatre associacions de veïns —Ciutadella Vella, Sa Colàrsega, Cala en Blanes i Es Cavallitos—, que van sumar esforços per fer possible una vetllada que va posar de manifest el valor de la col·laboració i la força de la vida comunitària.

La jornada també va evidenciar el potencial de la Plaça des Born com a espai per a la ciutadania. L’acte d’ahir va ser la millor mostra de la transformació que ha experimentat aquest emblemàtic indret des que, el passat mes de juliol, es va convertir en zona per a vianants i va deixar de ser un aparcament per a cotxes.

Ahir, la plaça va ser plena de taules, rialles, música i vida, demostrant que és un espai de convivència capaç d’acollir amb èxit esdeveniments culturals, lúdics i socials.

L’equip de govern vol expressar el seu agraïment a totes les persones que, d’una manera o altra, van fer possible aquest esdeveniment, des del personal municipal fins a tota la ciutadania que hi va assistir i que, de ben segur, es repetirà els propers anys.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.