Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Parenòstic de dia 6 a dia 13 de febrer de 2026

 

LA SORTIDA I LA POSTA DEL SOL

· Dia 1 el sol sortirà a les 07:52 hores i es pondrà a les 18:03 hores

· Dia 28 el sol sortirà a les 07:19 hores i es pondrà a les 18:34 hores

 

LA POSICIÓ DE LA LLUNA I EL TEMPS

El dia primer, la Lluna Plena a Lleó, farà que predominin els vents de Ponent i Migjorn, humits i frescos; cels tapats fins que el entrin vents de Llevant que duran cels clars i temps sec, gelades negres a les matinades. Dies polits, però gens bons pels camps.

El dia 9 la Lluna Minvant entrarà a Escorpí i tornaran els temporals d’hivern rigorós amb vents freds i durs de component Nord i borrascosos. Al final entrada de Ponent o Llebeig amb cels tapats i pluges esperades.

La Lluna Nova entrarà a Aquari el dia 17 amb cels tapats i borrascosos. Vents forts de Llebeig, turmentes, plogudes abundants que seran bones pel camp, sempre que no faci pedra forta.

El dia 24, Lluna Creixent a Bessons, amb vents forts, dies aspres de pont i cova, borrasques que podrien dur pluges no massa fortes i que beneficiarien els sembrats.

 

FEINES ALS HORTS, AL CAMPS I ALS JARDINS

És el mes per sembrar cols, coliflors, espinacs, bledes, carabasses, porros, pastanagues, carabassons i pebres blancs, sempre a redossa; destorronar i adobar els terrenys, i posar compost/fems a les patateres.

Continua la sembra d’arbres de fruita i poda dels que tenen fruita amb pinyol, com són els amettlers, albercoquers, nectarines i melicotoners. També podeu podar els pomers, les pereres i els codonyers

 

ELS SANTS DE LA SETMANA

DIVENDRES 6. Pau Miki, Dorotea, Saturní.
DISSABTE 7. Moisès, Juliana.
DIUMENGE 8. Esteve abat, Emilià.
DILLUNS 9. Apol·lonia, Sabí, Donat.
DIMARTS 10. Sotera, Escolàstica, Silvà
DIMECRES 11. Lourdes, Llàtzer.
DIJOUS 12. Eulàlia, Damià, Modest.
DIVENDRES 13. Benigne, Lucini, Gilbert.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.