
Marc neix a Ciutadella el dia 20 de juliol de 1946 en el si d’una família pagesa. Els pares són Andreu Genestar Bosch (Ciutadella, 1911) i Martina Llufriu Morlà (Ciutadella, 1913). La família viu i treballa al camp, als llocs de Son Rata, Parella i sa Vinya Gran, successivament. Marc no va a escola, només a unes classes particulars i a la catequesi al Socors. Té catorze anys, son pare pren la decisió de mudar-se a Maó. Emprenedor i negociant, Andreu compra el lloc de Califòrnia, a prop de Serra Morena, i es converteix en propietari pagès. Quan han passat cinc anys, ven la possessió i lloga un verger del Pla des Vergers, on també viu la família. Amb el capital guanyat amb la venda de Califòrnia el pagès construeix set pisos al carrer Miquel de Veri, a Maó.
En Marc sempre fa feina al camp, amb son pare, encara que la seva aspiració és emancipar-se. Treu el certificat d’estudis primaris anant a classes particulars amb Andreu Murillo i fa el batxillerat nocturn. A més, se socialitza amb la Joventut Agrícola Rural Catòlica (JARC). Quan té 23 anys decideix marxar a Barcelona.
Fa feina a les oficines d’una agència de duanes, i a la vegada estudia el batxillerat superior i la carrera d’Història a la UB, que acaba el 1978. Durant aquests anys conviu amb la seva primera parella, Eulàlia Pons, amb qui té un fill (Samuel, 1970) i una filla (Àurea, 1973). Lloguen un piset al barri de La Verneda i participa de la vida comunitària: en la parròquia, en l’associació de veïns Verneda Alta, de la qual ell serà president, i de l’OIC. Amb el títol recent, Marc inicia el projecte nou d’una oferta d’educació d’adults reglada a La Verneda, on hi treballa 3 anys.
El 1980, la parella se separa i, dos anys després, ell, cansat de Barcelona, torna a Menorca amb la idea i el propòsit d’impulsar l’educació d’adults a l’illa. A Maó prest forma una nova parella amb Na Carme Lahiguera i tenen un fill, París (1984) . A Maó l’educació d’adults existent es resumia en unes hores de classe fora de la jornada escolar per a adolescents que es volien treure el graduat escolar. Abans d’iniciar aquesta tasca gegantina de promoure les Escoles d’adults a Menorca , Marc treballa un any de mestre de fillets a Sant Lluís i un altre any a Alaior. Durant aquests dos anys, el projecte d’educació d’adults va prenent forma a Maó. Finalment, després d’un llarg pròleg, el Centre d’Educació de Persones Adultes, que després es dirà de Joan Mir i Mir, es crea oficialment el 1986. Inicialment, s’ofereix l’oferta reglada bàsica, però prest també s’incorporen cursos de matèries molt diverses de caràcter lliure: català, idiomes, informàtica, història de Menorca, etc.
L’Ajuntament de Maó cedeix a l’escola els locals de l’antic centre -en desús- del carrer de Sant Joan, que es van rehabilitant en etapes. El creixement de l’escola durant els vint anys de direcció de Marc Genestar és colossal, passant d’unes dotzenes d’alumnes el 1984 a dos mil cinc-cents el 2006. A més, entorn de l’escola es crea una associació que té una activitat sociocultural molt gran. L’any 2001, Marc torna a Ciutadella i fa llar amb Maria Bagur. Aquest any se li diagnostica un càncer, del que és operat, i el supera. El 2006 es jubila a 60 anys, i el mateix any rep la notícia d’un segon càncer, pel qual fa un doble tractament: convencional i alternatiu durant vuit anys. Ell està convençut que és el tractament alternatiu que el cura i, des de 2014, no pren medicaments pel càncer de la medicina oficial. Agraït, Marc s’aboca a l’estudi del reiki, de la coherència cardíaca, de l’energia interior, i és impulsor de l’Associació Menorquina per la Pau Interior i un membre actiu del grup de voluntariat que ajuda altres persones a mantenir processos de curació material i espiritual.





