
El Partit Popular de Menorca ha denunciat el bloqueig de la llei antiocupació al Congrés dels Diputats i ha advertit de la situació d’indefensió que, segons la formació, pateixen molts propietaris davant l’increment de casos d’ocupació il·legal.
El diputat popular Joan Mesquida ha criticat que la norma, impulsada pel seu partit i ja aprovada al Senat, es troba paralitzada des de l’any 2024, fet que impedeix la seva tramitació i aplicació. Segons ha assenyalat, aquesta situació contribueix a generar inseguretat i deixa sense resposta un problema que afecta cada vegada més ciutadans.
El PP ha posat com a exemple un cas recent a Ciutadella, en què un propietari d’un local va resultar ferit greu després d’una presumpta agressió per part d’una persona que ocupava l’immoble. El mateix propietari, segons la formació, va ser posteriorment detingut en intentar accedir al seu local, un fet que qualifiquen de mostra de la manca d’un marc legal efectiu davant aquest tipus de situacions.
Des del partit consideren que aquest tipus de casos evidencien la necessitat d’aprovar mesures urgents per reforçar la seguretat jurídica dels propietaris. En aquest sentit, defensen que la proposta legislativa inclou mesures com l’agilització dels desallotjaments en un termini màxim de 24 hores, el reforç de la protecció legal i la persecució de les xarxes que promouen l’ocupació il·legal.
A més, el PP sosté que una major seguretat jurídica podria contribuir a incrementar l’oferta d’habitatge en lloguer i, en conseqüència, ajudar a moderar els preus.
Davant la situació actual, la formació ha traslladat també aquesta iniciativa al Parlament de les Illes Balears, amb l’objectiu d’impulsar mesures a nivell autonòmic mentre no es desbloquegi la llei al Congrés.
El Partit Popular insisteix en la necessitat d’actuar amb rapidesa davant un fenomen que considera creixent i que, segons apunten, genera preocupació entre els propietaris i veïns afectats.





