Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Setmanari El Iris del 5 de maig de 1951

A l’edició del Setmanari El Iris del 5 de maig de 1951 s’obria la portada amb la mort a Barcelona de l’apotecari Josep Cavaller Piris, el 26 d’abril. Es reproduïa un article que glosava la seva vida i que acabava a la contraportada. També de portada a contraportada l’article “In Memoriam”, que signava Fernando Jansà i, una carta oberta del metge Francesc Pons Catchot, que relatava les darreres paraules de Cavaller Piris, com a metge que el va atendre abans de la delicada intervenció quirúrgica que no va poder superar.

Josep Pons Trémol, Josep Capó Marquès, Gaspar Moll Monjo, Josep Anglada Fuxà i Pere Bagur Vázquez sol·licitaven obrir establiments per a la venda de llet naturals als locals següents: Plaça Espanya, 10; Notari Quintana, 17; Plaça Colón, 17, Carrer del Roser, 13 i Carrer Bisbe Vila, 22. També Pere Florit Piris, gerent de l’empresa “Granges Menorquines” d’Alaior, sol·licitava l’obertura d’establiments de venda i degustació de llet pasteuritzada i productes làctis als locals dels carrers: Arguimbau cantonada amb 8 de febrer; José Antonio, 44; Santa Rosalia, 20 i Alaior, 32. L’Ajuntament no li donava permís a l’espera que els locals donessin compliment a les mesures sanitàries necessàries.

Ciutadella havia de celebrar el 6 de maig la festivitat de Sant Joan Ante-Portam-Latinam, patró del ram del Paper i Arts Gràfiques. Tenien dia de festa els empresaris i treballadors de les impremtes, llibreries, papereries i fàbriques de cartonatge.

Professors i alumnes de l’Institut d’Ensenyament Mitjà de Maó, visitaven el Col·legi Salesià de Ciutadella, la Catedral i després d’una volta per la ciutat, es van dirigir amb autocar a la platja de Cala Blanca, on van dinar. A les 5 del capvespre, al Camp de Miramar, es va celebrar un partit de futbol entre els batxillers ciutadellencs i maonesos.

L’Associació de Servents, havia celebrat el 17 d’abril la festivitat de la seva patrona, Santa Zita.

Havia arribat a Ciutadella el president de la Confederació Argentina d’Industrials Panaders, Raul Gazange, que també ostentava el càrrec de president de la Junta Provincial de Panaders de Córdova, Argentina. El motiu de la seva arribada a Ciutadella era que estava casat amb Antonia Florit Bagur, filla de ciutadellencs emigrats a Córdova.

Els guitarristes Renata i Graciano Tarragó, acompanyats de José Félix, havien actuat a Ciutadella al Teatre des Born.

El Ciutadella guanyava per 4-2 al Mercadal.

A la contraportada, articles obituaris per la mort de Josep Cavaller Piris, signats per Guillem Florit Piedrabuena, director d’El Iris, i Joan Cortès, que ho feia amb un poema.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.