Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Salut amplia l’atenció de l’ambulància de suport vital avançat des Mercadal a 24 hores El nou recurs assistencial entrarà en funcionament el 15 de juny

La consellera de Salut, Manuela García, ha presentat avui la ampliació de l’atenció a les emergències sanitàries des Mercadal, Menorca, amb una ambulància de suport vital avançat les 24 hores a partir del 15 de juny. La consellera ha estat acompanyada del director general del Servei de Salut, Javier Ureña; del batle des Mercadal, Joan Palliser; el gerent del SAMU 061, Eloy Villalba, i el gerent de l’Àrea de Salut de Menorca, Bernardo Pax.

El vehicle, que ja estava operatiu 12 hores (de 8 a 20 hores) del dilluns al diumenge, passa ara a estar disponible les 24 hores, 365 dies a l’any. L’ambulància s’ubica en el recinte firal des Mercadal, espai cedit per l’Ajuntament del municipi per un període de dos anys amb possibilitat de pròrroga.

Amb aquesta ampliació d’horari la Conselleria de Salut dona resposta a la demanda de ampliar la dotació del SAMU 061 als municipis de la zona central de l’illa, que permetrà fer front a l’increment de l’activitat en l’atenció a les emergències que s’ha produït.

El dispositiu està format per un metge, un infermer i un tècnic d’emergències sanitàries i donarà cobertura a la zona central de l’illa, especialment als municipis des Mercadal, Ferreries i Alaior. La ubicació del dispositiu d’emergència permet donar una resposta ràpida durant els mesos de més afluència de turistes a les cales d’aquesta àrea.

El SAMU 061 té operatives durant tot l’any tres ambulàncies de suport vital avançat i tres de suport vital bàsic —a Ciutadella, Maó i es Mercadal. A més té un vehicle de suport logístic i assistencial a les ambulàncies que el precisen i un vehicle de farmàcia mòbil.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.