Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

«L’art com a teràpia» celebra la tercera edició a l’Hospital Mateu Orfila

L’Hospital Mateu Orfila acull la tercera edició de l’exposició «L’art com a teràpia. Sembrant benestar», una iniciativa impulsada pel Servei de Salut Mental que reuneix obres creades per persones usuàries dels serveis de salut mental. La mostra torna a obrir-se a la comunitat amb l’objectiu de visibilitzar capacitats, emocions i processos de recuperació des d’una mirada integradora i allunyada de l’estigma associat a la malaltia mental.

Enguany, l’exposició adquireix una dimensió especial amb la seva incorporació al certamen Maó+Flors, integrant una intervenció artística de gran format en què les roselles esdevenen protagonistes simbòliques de la fragilitat visible i la fortalesa invisible, així com del renaixement davant l’adversitat i de la necessitat de fer visible el que passa dins la ment.

Les instal·lacions es poden visitar tant al vestíbul principal de l’hospital com al jardí terapèutic de l’Hospital de Dia de Salut Mental, reforçant així la connexió entre art, salut i participació comunitària.

El projecte posa el focus en el paper actiu de les persones amb trastorns de salut mental, “no només com a receptores de cures, sinó com a protagonistes capaces d’aportar valor, creativitat i bellesa a l’entorn social”, destaca Desirée Domínguez, supervisora d’infermeria de la Unitat d’Hospitalització de Psiquiatria de l’Hospital Mateu Orfila.

“A través d’aquest projecte, les persones usuàries poden expressar-se, reforçar l’autoestima i sentir-se part activa de la comunitat”, afegeix.

Des del Servei de Psiquiatria també s’ha volgut destacar la implicació de totes les persones participants, així com la feina coordinada dels professionals que han fet possible la iniciativa, el suport del personal de manteniment i el compromís de la direcció del centre amb projectes que promouen una atenció centrada en la persona i en la seva integració social.

Amb aquesta tercera edició, «L’art com a teràpia» es consolida com un espai de trobada entre cultura i salut, convidant la ciutadania a aproximar-se a la salut mental amb una mirada més oberta, pròxima i respectuosa.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.