
El PP de Menorca ha valorat molt positivament l’ampliació de l’horari de l’ambulància de suport vital avançat (UVI mòbil) amb base a Es Mercadal, que a partir del pròxim 15 de juny passarà a prestar servei les 24 hores del dia durant tot l’any.
La diputada al Parlament balear, Maite Torrent, ha assegurat que “el PP torna a demostrar que compleix els seus compromisos i treballa per convertir en realitat les reivindicacions històriques dels menorquins”.
Torrent ha recordat que durant els anys de govern de Francina Armengol aquest servei només funcionava de dilluns a divendres entre les 8 i les 20 hores, i que va ser amb l’arribada del Partit Popular al Govern quan es va ampliar la cobertura a tots els dies de la setmana.
“L’any 2024 vam presentar una Proposició No de Llei al Parlament per reclamar l’ampliació del servei en la mesura del possible. Fruit d’aquella feina, el servei va passar a operar també els caps de setmana, ampliant la cobertura de dilluns a diumenge”, ha explicat.
Ara, segons destaca el PP, la Conselleria de Salut dirigida per Manuela García “fa una passa més” amb l’ampliació definitiva del servei a les 24 hores diàries durant tota la setmana, una millora que, segons Maite Torrent, “s’ha treballat de manera seriosa, coordinada i constant des del primer dia”.
“Ha hagut d’arribar el Partit Popular al Govern perquè aquesta reivindicació històrica es faci realitat. Amb PSOE i MÉS això mai no va passar. Mentre ells només han fet renou amb aquesta qüestió, reclamant-ho ara des de l’oposició, el PP ha fet feina per ampliar aquest servei i convertir-lo en una realitat”, ha afirmat.
La diputada popular ha remarcat també que aquesta actuació forma part de l’estratègia del Govern balear per reforçar la sanitat pública a Menorca, ampliant serveis per evitar desplaçaments innecessaris a Palma i avançant en la cobertura de plantilles i especialitats mèdiques.
“Es demostra una vegada més que el Govern de Marga Prohens està complint en matèria sanitària. L’ampliació de la UVI mòbil des Mercadal és un exemple més de l’aposta clara del Govern per oferir una sanitat més propera, més eficient i amb millors recursos per a tots els menorquins”, ha conclòs Torrent.




