
ACN/Barcelona – La Flotilla ha denunciat aquest dimarts que l’exèrcit d’Israel ha assaltat la resta d’embarcacions que continuaven navegant i fins i tot ha disparat contra alguns vaixells. L’assalt s’ha produït a menys de 100 milles nàutiques de Gaza. A dos quarts i mig d’onze de la nit, fonts dels activistes han afirmat que totes les naus han estat interceptades, després que només n’hagués quedat una navegant. El Ministeri d’Afers Exteriors israelià ha assegurat a X que 430 activistes han estat transferits a vaixells hebreus i que són conduïts a aquell país “on podran reunir-se amb els seus representants consulars”. Des de la Flotilla han indicat que 87 dels activistes han començat una vaga de fam com a protesta.
Dilluns, les forces israelianes ja van abordar una quarantena del mig centenar d’embarcacions. No es tenen notícies dels seus tripulants. Entre ells hi ha 45 espanyols, i la meitat són catalans, entre ells l’exalcaldessa de Montcada i Reixac Laura Campos. En total, la missió va salpar amb 54 vaixells i 500 activistes de 45 nacionalitats.




