
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha dit que s’està “ultimant” un acord amb l’Iran després que l’hagi negociat en diverses trucades per telèfon amb diversos mandataris de l’Orient Mitjà i d’Israel. “Aspectes finals i detalls de l’acord s’estan negociant, i s’anunciaran pròximament”, ha dit a la xarxa social Truth Social. Trump ha explicat que, entre altres mesures, el pacte preveu que “l’estret d’Ormuz s’obrirà”. El líder nord-americà ha dit que ha parlat d’un “memoràndum d’entesa” sobre “la pau” amb els líders d’Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs Units, el Qatar, el Pakistan, Turquia, Egipte, Jordània i Bahrain, qui segons ell, també han de contribuir a tancar l’acord, juntament amb l’Iran i Israel.
Trump ha tingut converses telefòniques amb el president d’Aràbia Saudita, Mohammed bin Salman Al Saud; el president dels Emirats Àrabs Units, Mohammed bin Zayed Al Nahyan; l’emir de Qatar, Tamim bin Hamad bin Khalifa Al Thani; el cap de les forces armades del Pakistan, Asim Munir; el president de Turquia, Recep Tayyip Erdoğan; el president d’Egipte, Abdel Fattah El-Sisi; el rei Abdul·là II de Jordània; i el rei Hamad bin Isa Al Khalifa, de Bahrain.




